Gå til innhold

Trenger hjelp med og sette opp treningsprogram ! :D


kimz

Anbefalte innlegg

Hei, gutt på 15år(snart 16) har trent regelmessig i et halvt år.. og i det siste hall året har det vert fult kjør trening 5 ganger i uka, og har hatt et "nybegynnerprogram" og skal nå ta steppe vidre, så da trenger jeg hjelp med og sette opp program. skal bli så stor som mulig :) er ute etter masse på kroppen store muskler, kroppsbyggerprogram. her er hvordan jeg har kjørt det siste halv året med små endringer og en del variasjon.

mandag-brøst,triceps,mage

tirsdag-biceps

onsdag-skuldre,nakke ( samt litt kondisjon)

torsdag-rygg

fredag-lår,legger,mage

kjørte 5x5 på det meste i 1 månde ca,så gikk jeg over til 3x8,4x8,med variasjon såklart bare for og prøve ut nye ting for og se hva som funker best osv. treningen har vert veldig serriøs i 3 månder, bra kosthold !

trenger hjelp til og sette opp program, har øvd inn en del teknikk så det er klart, sliter litt med knebøy og markløft teknikken enda men den kommer nokk:) er ute etter et 5dager program (slik som jeg kjørte før)

har vert og leta litt rundt på forumet men fant ikke noe serlig.. vil si jeg er ganske erfarn med trening så fyr løs med tips og hjelp!: D

-75,8kg 181cm høy, 35cm rundt biceps..

-noen som kan hjelpe meg og sette opp et kroppsbygger program? vil bli stoooor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På trening bryter man ned kroppen, og man bygger ny masse rundt middagsbordet. Du blir hva du spiser, rett og slett.

15 og snart 16, trent ett halvt år, og kaller deg ganske erfaren? Dream on, kid. Kall deg erfaren når du har minst 5-7års trening bak deg.

Husk på ett par regler innen trening.

* Du blir hva du spiser.

* Du må gi kroppen en grunn til å gro/vokse (progresjon og mye mat).

* Lær deg god teknikk - og drit i hvor mange kilo du løfter (siden du vil blir stor, aka kroppsbygging).

* Pass på at du tilfører kroppen rett type mat - Rent kjøtt, mest trege karbohydrater(fullkornsris), fett(udo's choice, mct-olje, krill, omega3, etc).

* Og ikke minst Ting Tar Tid!

Vær tålmodig!

Legger ved ett program som tilsvarer det du spurte etter, men du vil ikke få en dritt ut av dette programmet om du ikke spiser maten din.

http://fitnessbloggen.no/treningsmetoden-phat/

Og bare av ren nysgjerrighet, hva spiser du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe okei;)

-noen andre som har noen tips eller?

diddili, jeg spiser kjøtt(fisk,kylling,skinke,koteletter,biff..osv) egg,havregryn,melk,ris,kesam,cottage cheese går mye i kylling,havregryn,og fisk nå for tiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor begynte rett på en fem-splitt? Du har trent i et halvt år, du har ikke bygd deg opp en god treningstoleranse. Mest sannsynlig vil du få et bedre resultat om du legger fem-splitten på hylla og trener gjennom muskelgruppene oftere enn én gang i uka. Under ligger det noen lenker som kom opp når jeg brukte søkefeltet øverst til høyre. Du vil nok få mye igjen av å lese gjennom en del av artiklene her på Fitnessbloggen og se om du ikke finner et program som passer dine forutsetninger. Ingen vet mer om kroppen din enn du selv. Likevel vil jeg råde deg til å legge egoet litt til siden, og bygge deg opp en god toleranse før du begynner på en fem-splitt.

http://fitnessbloggen.no/velg-riktig-treningsprogram/

http://fitnessbloggen.no/plyoreps/

http://fitnessbloggen.no/treningsprogrammer-hoy-treningstoleranse/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...