Gå til innhold

Kombinere iform benkpressprogram og 5/3/1


Adrian94

Anbefalte innlegg

Ser dett greit ut? Har kuttet ut benkdagen og lagt til benkpressprogrammet på økt A og D. Flyttet også roing med manual til onsdag. Alt annet er helt likt

Workout A

  • 1 Barbell Shoulder Press
    Sets and reps according to 5/3/1
  • 2 Barbell Shoulder Press
    Sets: 5 Reps: 10 using 50%-60% of your max Rest: 60-90 sec.
  • 3 Chinup
    Sets: 5 Reps: As many as possible Rest: 60-90 sec.
  • 4 iform benkpress

Workout B

  • 1 Deadlift
    Sets and reps according to 5/3/1
  • 2 Deadlift
    Sets: 5 Reps: 10 using 50%-60% of your max Rest: 60-90 sec.
  • 3 Hanging Leg Raise
    Sets: 5 Reps: 12 Rest: 60-90 sec.
  • 4 Dumbbell Row
    Sets: 5 Reps: 10-20 Rest: 60-90 sec.

Workout D

  • 1 Squat
    Sets and reps according to 5/3/1
  • 2 Squat
    Sets: 5 Reps: 10 using 50%-60% of your max Rest: 60-90 sec.
  • 3 Leg Curl
    Sets: 5 Reps: 10 Rest: 60-90 sec.
  • 4 Iform benkpress

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"either people want to do 5/3/1, or they don't. I really want to help people, but if they won't take my advice there's nothing I can do. That's fine by me. I don't fight the battles. I just don't fucking care." - Jim Wendler

I form sitt benkpress program er stilt til en latterlig høy progresjon og er egentlig ikke spesielt bra. For å ha en arbeidsmengde som jeg klarer å fullføre måtte jeg stille det til 15kg under pers og det er mange andre som vil fortelle deg det samme. Så hvis du faktisk vil prøve dette så ville jeg i alle fall IKKE hatt en skulderøkt før benkprssøkten på dag 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Du kan gjerne kombinere, men det er ikke 5/3/1 lengre som Duke Nukem påpeker.

Ellers ser jeg ikke hvordan dette skulle være bedre i lengden.

Detstår det at det er sendt inn av Lars Ivar Hansen i 2000. Men nevnes ikke hvem han er, om det er han som faktisk har laget det eller noe om han. Lite fant jeg på google også. Dette gjør i allefall meg skeptisk mht at det er kjekt å vite om det er laget av en hobbymosjonist, profesjonell bodybygger, Øst-Tysk kulestøter eller en anerkjent coach/utøver. Her må dere gjerne arrestere meg om Lars Ivar Hansen er kjent, men jeg finner ikke noe ut om hvor dette programmet stammer ifra. Men har i bakhodet iforms tidligere programmer laget av profesjonelle bodybuildere og er ment for profesjonelle bodybuildere. Noe et fåtall av mannen i gata har forutsetninger for å gjennomføre og oppnå de resultater som ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Synes jeg hadde gode økninger sist gang jeg brukte det...

Du må for all del gjøre det som passer deg best, men jeg tror du vil ha vell så bra økninger på 5/3/1 over tid, i stedet for å prøve en 8 ukers "quick fix". Ingen blir en råtass på benk ila 8 uker, så ville heller tatt meg tiden med jevn progressjon på 5/3/1. Men dette er personlig mening, og som jeg sier, du må gjøre det du liker best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må for all del gjøre det som passer deg best, men jeg tror du vil ha vell så bra økninger på 5/3/1 over tid, i stedet for å prøve en 8 ukers "quick fix". Ingen blir en råtass på benk ila 8 uker, så ville heller tatt meg tiden med jevn progressjon på 5/3/1. Men dette er personlig mening, og som jeg sier, du må gjøre det du liker best

Ok, da prøver jeg programmet slik det er originalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Ok, da prøver jeg programmet slik det er originalt :)

Siden du velger 5/3/1 + Boring but big (5 sets a 10 rep) så blir nok volumet mer en nok skal du se :) Følg det til punkt og prikke og ikke kast vekk alt overskuddet på isolasjonsøvelser osv.

"Don`t major in the minors" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...