Gå til innhold

Ketose og kuldeadapsjon


Sungrazer

Anbefalte innlegg

Jeg leste nettopp denne artikkelen og den fikk meg til å fundere. Jeg fordøyer enda, men det jeg selv har erfart igjennom å ha spist ketogen diett siden 28 august 2009 rimer mye med det som blir sagt i artikkelen. Lang og mye av det blåste over hodet på meg akkurat nå.

Burning fat (FFA) actually increases our VO2max when the ancient pathway is induced. I test VO2 max routinely in some of my patients, and I will tell you those people who are interested in long term performance and longevity use a ketogenic version of the paleolithic diet show huge gains in their VO2 max over 24-36 months of adaptation. Being adapted to fat is better for performance too. It increases strength and power because the cold increases the steroid receptor affinity for steroid binding. This means your Growth Hormone and testosterone levels surge as you cold adapt over 2-3 years. No one studies it that long but it does occur. Modern elite athletes are now using it routinely. It just does not happen as quick as most athletes want in modern training, therefore they mistakenly believe that carbs are better for their performance in the short term. The reason is that they only measure their performance over a few months at most. Few cold adapt. The elite athletes are all beginning to cold adapt these days. The NASA data and Russian data is no longer a secret. Believing that carbs are better for performance might be also be a big mistake that might subjugate your paleolithic genes.

http://jackkruse.com/cold-thermogenesis-5/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...