Gå til innhold

Utstyr


Nicolai Hildre

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er gøy å mestre utstyret, og å løfte tyngre vekter. Og jeg kan synes det er sinnsykt frustrerende. Det spørs veldig når du spør ;)

Så lenge utstyret er en del av styrkeløft internasjonalt, ville det være idiotisk om de som satset i Norge også ikke satset med utstyr. Blir det annerledes internasjonalt, er det selvsagt bare å revurdere med en gang. Den sterkeste vinner, og det pleier stort sett å være den samme både med og uten utstyret på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er utstyret er grunnen til at styrkeløft ikke er en OL-gren, man har jo spesialisert utstyr i andre idretter også. Men at man har 4-6 personer stående rundt som spottere er nok ikke så appellerende til den allmenne tilskuer.

Angående utstyr generelt kjenner jeg ikke til historikken bak det, men jeg vil tro at det var noen gale russere som fant en måte å kunne løfte enda mer. Og det er jo det som er hele gamet - å løfte mest mulig. I tillegg beskytter de nyere draktene sener og ledd i stor grad, slik at man er mindre skadeutsatt. Det er forøvrig forskjell på utstyret man bruker. I IPF er det strengt med alt fra innsying og utseende, men i USA og sikkert noen føderasjoner i Øst-Europa brukes to-lags (2 ply) utstyr som kan presse, bøye og dra uhorvelige mengder.

Men som Pinglo sier bruker man det alle andre bruker, i bunn og grunn. Man vil konkurrere på like premisser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...