Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg må sette opp min egen diett, skulle vært godt igang med fleskemoderasjon etter jul, men uten noe oppsett, har ting sklidd ut.. Jeg trenger en solid plan som jeg kan starte opp med, for så å regulere.

I følge kalorikalkulatoren er 1947kcal mitt forbruk, her vil jeg trekke fra 500kcal og sitter igjen med 1447 kcal som skal inntas. Så er spørsmålet hvordan fordeler jeg disse kcal på en riktig måte? Protein er greit, her vil jeg ligge på 152gr om dagen, men vil nok ligge litt høyere. Altså har jeg dekket 600 kcal og står igjen med 800 kcal. Og det er her jeg trenger hjelp. Hva skal jeg vektlegge fett ,eller karbo eller en 50-50 på begge?? Hva ville du gjort?

Fortsetter under...

Hørtes fornuftig ut. kanskje 300 kcal fra fett og resterende 500 på karbo? Synes vel egentlig det er litt mye med 500 kcal på karbo, hvor lite "effektivt" ville det vært om jeg la meg på 180 gr protein ? Er veldig glad i proteinene mine:wub: bare redd for at jeg ikke skal slippe effektivt nok, med for lite av det ene og det andre.. vanskelig dette her!

Hørtes fornuftig ut. kanskje 300 kcal fra fett og resterende 500 på karbo? Synes vel egentlig det er litt mye med 500 kcal på karbo, hvor lite "effektivt" ville det vært om jeg la meg på 180 gr protein ? Er veldig glad i proteinene mine:wub: bare redd for at jeg ikke skal slippe effektivt nok, med for lite av det ene og det andre.. vanskelig dette her!

500 kcal fra karbo er bare 125 gram. Hjernen alene bruker ca 100 gram til dagen om du forer den med karbohydrater. Det kan derfor være lurt å ligge litt over dette på treningsdager der du vil fylle opp glykogenlagrene.

Annonse

This means that I recommend an intake of 2 g EPA and 1.5 g DHA per day, and it means that you should pay closer attention to the EPA/DHA amounts you get from your fish oil supplement.

http://www.leangains.com/2011/05/omega-3-fatty-acids-for-muscle-growth.html

Anbefaler deg å lese hele artikkelen :)

Dine omegapiller ser helt feil balansert ut...

http://myrevolution.no/vital-arctic-oil-300ml-261 har mye bedre forhold :)

Annonse

Oh My.... Så med mindre jeg ikke popper typ 30 piller om dagen, er dette bortkastet?

Nei, men et godt stykke unna optimalt. Det betyr jo ikke at du ikke kan bruke de pillene du har, men du kan jo kanskje bruke dem slik jeg brukte opp mine - en spiseskje med bra olje og halv dose med kapsler. Det vil gjøre ting noe bedre i det minste, men det vil jo aldri vært bortkastet. Bare pass på at du ikke får i deg noe mer omega-6 enn du trenger ;)

Hvor høy og tung er du? 1450kcal høres veldig lite ut, jeg ville startet høyere enn det. Det er også vanskelig å si noe om hvor mye protein det vil være hensiktsmessig å få i seg om du ikke skriver hvor mye du veier, og helst også en omtrentlig fettprosent.

Akkurat fordelingen av karbohydrater, protein og fett er ikke det viktigste. Du bør heller fokusere på hvilke matvarer du spiser, og etterstrebe å spise best mulig mat.

Hvor høy og tung er du? 1450kcal høres veldig lite ut, jeg ville startet høyere enn det. Det er også vanskelig å si noe om hvor mye protein det vil være hensiktsmessig å få i seg om du ikke skriver hvor mye du veier, og helst også en omtrentlig fettprosent.

Akkurat fordelingen av karbohydrater, protein og fett er ikke det viktigste. Du bør heller fokusere på hvilke matvarer du spiser, og etterstrebe å spise best mulig mat.

Er 174 og rundt 63- 64 kg. Er ikke veldig aktiv ( jobber på rævva 8 timer dager) styrke 4 gr og 2 økter moderat kardio.. thats it..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...