Gå til innhold

Ny her, og trenger hjelp til å sette opp treningsprogram =)


kakemonster

Anbefalte innlegg

under 600kal på en dag?

Tror det ble litt lite kcal igår fordi vi hadde kyllingwok til middag, med rimelig lite kcal i, og når jeg jobber natt så spiser jeg stort sett bare middag og et nattmåltid (som regel skyr eller CC). Sitter på ræva i 10 timer på jobb, og man blir ikke akkurat spesielt sulten av å ikke forbrenne noe :p Endte opp med litt mer etter en kopp vanlijekaffe da.. Men det var likevel lite å skryte av..

.

Det beste hadde vært om du skrev ned hva du spiste her, f.eks:

Aha, takk! Will do :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jester

Er det der alt du har spist? Shaken min etter trening alene har mere protein og kalorier en HELE din dag. Og den på 700 er også mindre en min frokost. Greit at vi kanskje ikke kan direkte sammenlignes, men viser kanskje litt at du må spise mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det der alt du har spist? Shaken min etter trening alene har mere protein og kalorier en HELE din dag. Og den på 700 er også mindre en min frokost. Greit at vi kanskje ikke kan direkte sammenlignes, men viser kanskje litt at du må spise mer :)

Vel, ja.. :oops: Men jeg synes jo ikke det er lite. Spiser meg jo mett og god, og spiser hver gang jeg er sulten. At pannekaker knapt nok inneholdt kalorier kom som en overraskelse.. Trodde det var omvendt :p Men at jeg trenger flere kalorier er jeg klar over, derfor jeg er her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trenger litt veiledning ift. kosthold også, så hjelper jeg gladelig til. Trening er dog ikke mitt sterkeste felt (enda) :)

Hjelpe meg også ? Hehe! Sliter litt med å få orden på kostholdet. I grunn er det for jeg aldri har brukt å telle kalorier. Hovedsak for jeg ikke har satt meg inn i det. Jeg vil gjerne få en oversikt over hvor mye jeg egentlig spiser.Så vil jeg da se forskjellen på hva jeg spiser og hva jeg burde spise.

Hvilke tips har du til kosthold ? Vet at ofte, men lite er bra. En stund da jeg var flink spiste jeg annen hver time, et - to knekkebrød eller salat, så en frukt om en annen. Så en sunn middag. Jeg ble veldig tynn til slutt da. Er vel å hente fram den jenta igjen å klare å holde på sånn. Synd jeg er så glad i mat og brødskiver for eks :p elsker ( grove ) brødskiver med godt pålegg. Hva er egentlig best av knekkebrød og brød ? Er det så stor forskjell egentlig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet at ofte, men lite er bra.

Det er ikke noe man vet. Det er noe man trodde man visste, men som ikke er en like klar sannhet i dag som man trodde det var for 10 år siden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe man vet. Det er noe man trodde man visste, men som ikke er en like klar sannhet i dag som man trodde det var for 10 år siden ;)

hehe ja! Kan vel ikke stole på noe jeg har hørt egentlig fordi det kommer alltid noen å sier at det er bare en myte, men man kan vel prøve ut å finne hva som funker. Jeg opplevde iallefall å gå ned i vekt også at jeg ble da veldig fort mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja! Kan vel ikke stole på noe jeg har hørt egentlig fordi det kommer alltid noen å sier at det er bare en myte, men man kan vel prøve ut å finne hva som funker. Jeg opplevde iallefall å gå ned i vekt også at jeg ble da veldig fort mett.

Jeg sa ikke at det var en myte. Det er bevist at det fungerer å spise smål måltider ofte. Det er dog også bevist at det fungerer å spise store måltider sjelden. Grunnen til at jeg skrev det som jeg gjorde var for å belyse akkurat det - det er ingen sannhet at det er den eneste som fungerer eller at det fungerer bedre enn andre ting.

Fokus må ligge på hvor mye du spiser, at du får nok protein, og riktig trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ikke at det var en myte. Det er bevist at det fungerer å spise smål måltider ofte. Det er dog også bevist at det fungerer å spise store måltider sjelden. Grunnen til at jeg skrev det som jeg gjorde var for å belyse akkurat det - det er ingen sannhet at det er den eneste som fungerer eller at det fungerer bedre enn andre ting.

Fokus må ligge på hvor mye du spiser, at du får nok protein, og riktig trening :)

Ja! Holder på med å få oversikt og orden på kosthold nå. Leser masse inne her på fitnessbloggen! Prøver også å gå etter sunn fornuft, men det er alltid noen som vet bedre :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg også ? Hehe! Sliter litt med å få orden på kostholdet. I grunn er det for jeg aldri har brukt å telle kalorier. Hovedsak for jeg ikke har satt meg inn i det. Jeg vil gjerne få en oversikt over hvor mye jeg egentlig spiser.Så vil jeg da se forskjellen på hva jeg spiser og hva jeg burde spise.

Hvilke tips har du til kosthold ? Vet at ofte, men lite er bra. En stund da jeg var flink spiste jeg annen hver time, et - to knekkebrød eller salat, så en frukt om en annen. Så en sunn middag. Jeg ble veldig tynn til slutt da. Er vel å hente fram den jenta igjen å klare å holde på sånn. Synd jeg er så glad i mat og brødskiver for eks :p elsker ( grove ) brødskiver med godt pålegg. Hva er egentlig best av knekkebrød og brød ? Er det så stor forskjell egentlig ?

Selvfølgelig kan jeg og sikkert flere andre hjelpe deg. Bare opprett en ny tråd, så kan vi hjelpe deg der. Denne tråden "tilhører" en annen og da blir det litt feil å hjelpe deg her :) Evt. kan du opprette en loggbok.

Bare ha litt tolmodoghet med meg, for jeg er ikke helt i slaget. Ikke misforstå, jeg hjelper gjerne til, men det tar bare litt lengre tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...