Gå til innhold

Enkel styrketrening


Sprekere pappa

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, mitt jomfruinnlegg dette her. Jeg er en ganske normal halvfeit slask fra bygda, som plutselig bestemte meg for å begynne med MMA og komme i form. Det har funka men nå ser jeg behovet for å bygge mer muskler, både av praktiske grunner og at jeg ønsker å se litt trent og definert ut. Høyden er 181cm, vekta er ca 93kg og fettprosenten er visstnok på ca 26%. Dette ønsker jeg selvfølgelig å gjøre noe mer med slik at det er mulig å se antydning til magemuskler.

Jeg har ganske enkle mål, men det kreves fortsatt mye innsats. Så er problemet: Jeg har ikke tid i hverdagen til både trene MMA 2-3 ganger i uka og dra på studio for å trene styrke. MEN jeg har litt enkelt utstyr i huset slik at jeg kan lure meg til 30-60 min noen ganger i uka. Utstyret jeg har er en skråbenk, "sit-up-benk", judomatte, løse hantler og en curlstang med diverse skiver. Investering av mer vurderes etter behov.

Såååå er spørsmålet: Hva kan jeg gjøre med dette utstyret? Det åpenbare er jo bicepscurl, situps, dips, militærpress, skråbenk med hantler... Tips mottas med stor takk! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen hit :)

Det er mange gode artikler her inne for å gå ned i fettprosent, veit ikke om du har lest de så jeg legger ved noen linker:

Denne linken og flere tar for seg magetrening og hvordan gjøre det riktig. Å ta ørten situps er ingen vits.

http://fitnessbloggen.no/riktig-trening-av-kjernemuskulaturen/

Det er mye du kan gjøre med utstyret du har. Men sjekk ut http://fitnessbloggen.no/ovelser/.

Jeg reiser på trening nå så jeg kan skrive mer utfyllende svar etterpå om det er mer du lurer på.

Det er sikkert noen andre som svarer her inne også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såååå er spørsmålet: Hva kan jeg gjøre med dette utstyret? Det åpenbare er jo bicepscurl, situps, dips, militærpress, skråbenk med hantler... Tips mottas med stor takk! :cool:

Legg til markløft, cleans og frontbøy så har du et godt utgangspunk :). Ville heller tatt planke enn situps. Siden du driver med mma ville jeg også vurdert wrestlers bridges for nakketrening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...