Gå til innhold

Test mot allergi


asianface

Anbefalte innlegg

Jeg tok melketest for 2 år siden, og har alltid trodd at jeg har laktoseintoleranse. Men jeg får ikke alltid diare når jeg spiser sjokoloda/skummet melk :( fikk ofte før diare :p

Så problemet er bare det at jeg er veldig usikker på hva jeg egentlig har. Jeg får veldig sjeldent diare nå :p spiser alt mulig, men jeg er forsatt veldig usikker på hva jeg egentlig tåler.

Noen med erfaring som kan anbefale en test som tester alt av glukose, laktose osv. for en rimelig pris :D ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vell varierer jo fra legekontor til legekontor? Koster ikke mange kronene, du ber bare om å bli testa så tar de 2 rør blod elrno fra deg.

Hvis du reagerer på ting du eter så er det greit å få det sjekka, evt bare kutte det ut.

Takk :D har du noe fra før av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D har du noe fra før av?

Reagerer på laktose, men variere åssn matvare det er, snodig. Kan spise cottage cheese, men drikke melk sier det bang av, og spesielt fløte.

Tror jeg betalte noe mellom 180-280kr for å få tatt blodprøve.

Det kjekke er jo at du kan i samme slengen få de til å sjekke andre blodverdiene dine^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer på laktose, men variere åssn matvare det er, snodig. Kan spise cottage cheese, men drikke melk sier det bang av, og spesielt fløte.

Tror jeg betalte noe mellom 180-280kr for å få tatt blodprøve.

Det kjekke er jo at du kan i samme slengen få de til å sjekke andre blodverdiene dine^^

Ja, det er veldig greit :D skal bestille time i morgen takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Får du vite på blodprøven om du har noe mer enn bare f.eks laktoseintoleranse da?

Har tidligere blitt anbefalt å ta test hos http://www.balderklinikken.no/10/file/item/open men det er jo dyrt + det er i Oslo

Noen bergensere som kan anbefale en lege eller ernæringsfysiolog som kan hjelpe meg? dritt lei av å gå rundt å være usikker hele tiden. Visst får jeg bare komme innom balderklinikken.

Tusen takk for tips ellers :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...