Gå til innhold

Hvileforbrenning


SandraLinnea

Anbefalte innlegg

Hallåå, alle treningsnarkiser! ;)

Lurte på en ting angående hvileforbrenning.

Plottet inn dette:

Det er kun dette: BMR = 655 + (9.6 X vekt i kg) + (1.8 X høyde i cm) – (4.7 X alder) som sier hva hvileforbrenningen er.

(65 kg, 164 cm og 18 år). = 1360, 2 fikk jeg i hvileforbrenning ut ifra denne regningen. Kan den hvileforbrenningen stemme? Skjønner det liksom ikke helt.. haha

Regnet ut på fitnessbloggen.no på facebook kcalbruk da fikk jeg 2207 kcal daglig og har tenkt til å ta 500 kcal i underskudd. (2207-500=1707 kcal daglig) Er ikke det mye om man skal ned i fettprosent?

Vil forminske fett% ikke gå noe særlig ned i kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallåå, alle treningsnarkiser! ;)

Lurte på en ting angående hvileforbrenning.

Plottet inn dette:

Det er kun dette: BMR = 655 + (9.6 X vekt i kg) + (1.8 X høyde i cm) – (4.7 X alder) som sier hva hvileforbrenningen er.

(65 kg, 164 cm og 18 år). = 1360, 2 fikk jeg i hvileforbrenning ut ifra denne regningen. Kan den hvileforbrenningen stemme? Skjønner det liksom ikke helt.. haha

Regnet ut på fitnessbloggen.no på facebook kcalbruk da fikk jeg 2207 kcal daglig og har tenkt til å ta 500 kcal i underskudd. (2207-500=1707 kcal daglig) Er ikke det mye om man skal ned i fettprosent?

Vil forminske fett% ikke gå noe særlig ned i kg.

Hvileforbrenning er hvor mye du forbrenner om du ligger helt i ro hele dagen, og er det minimum kroppen din trenger for å opprettholde vitale funksjoner. Selv er jeg litt høyere og eldre enn deg, og har hvileforbrenning på litt over 1400, så den beregningen din kan nok stemme bra :)

Synes ikke 1700 kcal om dagen høres spesielt lite ut, særlig når du trener såpass mye som du tydeligvis gjør utfra forbruket på 2207 kcal daglig. Husk at hva som er "mye" avhenger fullstendig av ditt aktivitetsnivå og kroppslige forutsetninger, og det vil ikke være noe poeng å uttale seg om det på et generelt grunnlag :)

Om du ikke merker resultater av 1700 kcal daglig, kan du nok gå litt ned på inntaket, men jeg tror nok dette vil være lite nok for deg og dine mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvileforbrenning er hvor mye du forbrenner om du ligger helt i ro hele dagen, og er det minimum kroppen din trenger for å opprettholde vitale funksjoner. Selv er jeg litt høyere og eldre enn deg, og har hvileforbrenning på litt over 1400, så den beregningen din kan nok stemme bra :)

Synes ikke 1700 kcal om dagen høres spesielt lite ut, særlig når du trener såpass mye som du tydeligvis gjør utfra forbruket på 2207 kcal daglig. Husk at hva som er "mye" avhenger fullstendig av ditt aktivitetsnivå og kroppslige forutsetninger, og det vil ikke være noe poeng å uttale seg om det på et generelt grunnlag :)

Om du ikke merker resultater av 1700 kcal daglig, kan du nok gå litt ned på inntaket, men jeg tror nok dette vil være lite nok for deg og dine mål :)

Jeg har ikke spist så høy kcal innhold som 2207, det var bare noe fitnessbloggen.no på facebook som regnet ut. Jeg får bare prøve meg frem! Er neimen meg ikke lett dette her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke spist så høy kcal innhold som 2207, det var bare noe fitnessbloggen.no på facebook som regnet ut. Jeg får bare prøve meg frem! Er neimen meg ikke lett dette her..

Når jeg skrev "forbruket på 2207 kcal" refererte jeg altså til det kroppen din forbrenner på en gjennomsnittlig dag, jf fitnessbloggens kalkulator som du nevnte :)

Ja det eneste som funker er jo å prøve seg litt fram, man vet jo egentlig aldri helt hvordan kroppen reagerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...