Gå til innhold

Hvordan ville du reagert dersom noen kom med bemerkninger på teknikken din?


Heiamats

Anbefalte innlegg

Laaaaaaang tittel, but I gotte ask:

Hvordan ville du reagert dersom noen kom med bemerkninger på teknikken din?

Både negativt og positive kommentarer så klart, og jeg legger til at bemerkninger evt ville sies på en ordentlig måte. Meget mulig det er en slik tråd allerede, så jeg gjerne pek meg i riktig rettning hvis det er så (jeg fant ingen).

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg så en kar på trening i går. En kar som hadde en veldig god fysikk, som kjørte markløft. Og han hadde i mangel på et bedre ord, helt ræva teknikk. Så jeg spurte han rett ut om det han gjorde noe spess, for han hadde jo en god fysikk. Det viste seg at han hadde nettopp begynt med markløft, og defor var ikke teknikken helt på plass. Det hele endte med at jeg hjalp han i 10 minutters tid, med å gi han litt tips på teknikken sin. Han var faktisk veldig positiv til det hele, og takket meg for at jeg spurte.

Så, spørsmålet er da: Hvordan ville du tatt imot en slik hendvendelse? Ville du bli blitt fornærmet dersom noen hadde terpet på teknikken din?

Personlig hadde jeg satt veldig stor pris på at noen hadde sagt ifra dersom jeg gjorde noe riv ruskende galt :p Riktig teknikk is king! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde vel strent tatt en tråd om dette for en kort tid siden, men...jeg spør ofte dem jeg vet er flinke om de kan komme med kommentarer, og selv om jeg har trent i mange år tar jeg gjerne med en flink PT til å se på teknikk når jeg nærmer meg maksene mine... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter pris på hjelp og tilbakemeldinger.. Nå er jeg så heldig å ha ett supert gym der folk er veldig åpne og omgjengelige..

Så man kan lett spørre om hjelp og tilbakemeldinger..

Men det jeg ikke liker med mange (spesielt gutter ) til tider kan komme bort for å vise noe, og er ganske påståelige så er det de sier feil.. Da blir det litt for dumt, pluss de kommer gjerne bort omtrent i ett maksløft.. Men skjønner de vil hjelpe og kanskje snakke litt, men for å bemerke andre sin teknikk må du vite hva du snakker om..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter pris på hjelp og tilbakemeldinger.. Nå er jeg så heldig å ha ett supert gym der folk er veldig åpne og omgjengelige..

Så man kan lett spørre om hjelp og tilbakemeldinger..

Men det jeg ikke liker med mange (spesielt gutter ) til tider kan komme bort for å vise noe, og er ganske påståelige så er det de sier feil.. Da blir det litt for dumt, pluss de kommer gjerne bort omtrent i ett maksløft.. Men skjønner de vil hjelpe og kanskje snakke litt, men for å bemerke andre sin teknikk må du vite hva du snakker om..:)

Ja, det er ofte tankene er gode men at man faktisk blir stående der som en idiot (dersom du skal rette på teknikken til en, og selv ikke får det helt til).

Merka det i går, når jeg snakka med en karen. Når han spurte meg etter tips ble jeg litt satt ut, for jeg hadde ikke forventa det. Svarte høflig at jeg kan gi han noen pointers og "grunn" teknikken, men jeg er ingen PT. Det var faktisk min første gang jeg lærte bort teknikk til noen, og for å være helt ærlig: Jeg kunne nok gjort en bedre jobb :p Men det sa jeg til han, så føler jeg går litt fri på grunn av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ofte tankene er gode men at man faktisk blir stående der som en idiot (dersom du skal rette på teknikken til en, og selv ikke får det helt til).

Merka det i går, når jeg snakka med en karen. Når han spurte meg etter tips ble jeg litt satt ut, for jeg hadde ikke forventa det. Svarte høflig at jeg kan gi han noen pointers og "grunn" teknikken, men jeg er ingen PT. Det var faktisk min første gang jeg lærte bort teknikk til noen, og for å være helt ærlig: Jeg kunne nok gjort en bedre jobb :p Men det sa jeg til han, så føler jeg går litt fri på grunn av det :)

:D du har gitt beskjed om at du ikke er pt, og ville bare hjelpe.. Og du har gjort han oppmerksom på det, så nå kan han bruke litt tid på å terpe teknikk eller spørre igjen om hjelp:)

Det hadde jeg også satt pris på..:)

Så tror ikke du skal tenke på det:)

Jeg har og prøvd å vise venniner teknikker, men jeg er heller ikke verdens beste lærer :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer vel helt an på hva de klager på og hvordan de kommenterer teknikken din. Jeg har blitt fortalt at jeg måtte holde bredere i benkpress fordi det var riktig. Jeg kjørte smalbenk! En annen gang sa en mann jeg gjorde øvelsen helt feil da jeg tok tåhev i beinpressen. Konstruktiv kritikk ja takk! Bullshit = GTFO!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Banan Arne

En jeg ser ekstremt mye feil på er Nedtrekk. Folk tar den alltid bak nakken.. husker å ha lest at dette er skadelig for skuldren jo mindre du er veldig bra trent? :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg ser ekstremt mye feil på er Nedtrekk. Folk tar den alltid bak nakken.. husker å ha lest at dette er skadelig for skuldren jo mindre du er veldig bra trent? :s

omg e dauer par ganger av den..

Men de jeg har sett som er helt inzane på den er menn som hadde glansdagene sine tidlig på 80 tallet... :)

Hiver seg ned og liggende stilling omtrent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel helt an på hva de klager på og hvordan de kommenterer teknikken din. Jeg har blitt fortalt at jeg måtte holde bredere i benkpress fordi det var riktig. Jeg kjørte smalbenk! En annen gang sa en mann jeg gjorde øvelsen helt feil da jeg tok tåhev i beinpressen. Konstruktiv kritikk ja takk! Bullshit = GTFO!

Akkurat det jeg sikter litt til. Man må/burde være litt ydmyk når man også går frem for å vise riktig teknikk. Først burde man jo kartlegge hvilken øvelse personen faktisk prøver å gjennomføre.. :p

Hadde noen kommet til meg for å si at jeg møtte holde bredere i benk, og jeg kjørte smalbenk, ville jeg nok humra ganske godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omg e dauer par ganger av den..

Men de jeg har sett som er helt inzane på den er menn som hadde glansdagene sine tidlig på 80 tallet... :)

Hiver seg ned og liggende stilling omtrent:)

Nå kom jeg på en annen gang jeg rette på folk (mulig jeg gjør dette hele tiden, men jeg fortrenger det...).

Detta var da på gymmet på jobben, og vil jo at kollegaene mine trener riktig. Så når jeg ser tre gutter rundt 20ish trene nedtrekk bak hue, så sier jeg ifra. Sier at de burde tenke at de skal trekke stanga ned til brystet, og kjøre den foran hue istede. De takker og nikker smilende for tips, og forsetter å trekke stanga bak skallen.... :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på en annen gang jeg rette på folk (mulig jeg gjør dette hele tiden, men jeg fortrenger det...).

Detta var da på gymmet på jobben, og vil jo at kollegaene mine trener riktig. Så når jeg ser tre gutter rundt 20ish trene nedtrekk bak hue, så sier jeg ifra. Sier at de burde tenke at de skal trekke stanga ned til brystet, og kjøre den foran hue istede. De takker og nikker smilende for tips, og forsetter å trekke stanga bak skallen.... :confused:

Det skjer hveeeer gang :) hehehehe

la de få nakkeproblemer da:p hehehe

Så par gutter i 18 åra ta mark for en stund siden, de heiv seg bakover helt til de omtrent var i bue.. Jeg tok mark ved siden av de, og sier forsiktig: "tror ikke dere trenger å gå så langt bak, dere kommer til å skade ryggen"

De takker for tipset, ser de uka etterpå med bua rygg i mark:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En jeg ser ekstremt mye feil på er Nedtrekk. Folk tar den alltid bak nakken.. husker å ha lest at dette er skadelig for skuldren jo mindre du er veldig bra trent? :s

Det er vel ikke noe problem for dem som kan utføre den korrekt uten smerter, men det er litt 80-talls over det. Så vidt jeg vet får man veldig lite ekstra utbytte av å kjøre den bak hodet, men man øker skaderisikoen. Jeg sier fra om jeg ser at folk ikke klarer å utføre den korrekt bak nakken, men ellers gidder jeg ikke lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...