Gå til innhold

Finne sommerformen! :D


Anbefalte innlegg

Er en jente på 20 år som nå veger 10 - 11 kilo for mye iforhold til idealvekten. Er 182 høy og veger rundt 91 kilo. Målet er å bli fastere i fisken og få bedre helse. Er spennklar for å gjøre en skikkelig innsats. Har allerede gått ned 10 kg. Trener en del og vil prøve å øke syrketreningen men er som mange andre jenter litt redd for å entre styrkerommet med de store gutta med mine pinglevekter. Men en plass må en vel starte, ikke sant? He tenker jeg kanskje å logge om trening og kostholdet mitt og fremgangen. tenker det er en fin måte å holde motivasjonen oppe, noe som i perioder er syyykt vanskelig. Tar gjerne i mot trening og kostholdstips.Hvordan bør jeg spise for å beholde muskelmasse men samtidig gå ned i vekt? Hva bør jeg absolutt holde meg unna? Hvor ofte bør jeg trene styrke og hvor ofte cardio? Bær jeg kjøre en slags splitt?

"Gjør det, gjør det, gjennomfør det"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til!! :) Om du trener på studio så spør de som jobber der om å få et treningsprogram :)

Takk for det :) Trener på sats g har prøvd veiledningstime men er slett ikke fornøyd. Da viste de meg bare noen øvelser på apperat, men jeg trenger jo å begynne å trene litt skikkelig styrke og ikke pingletrening som mange jenter driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) Trener på sats g har prøvd veiledningstime men er slett ikke fornøyd. Da viste de meg bare noen øvelser på apperat, men jeg trenger jo å begynne å trene litt skikkelig styrke og ikke pingletrening som mange jenter driver med.

Helt enig! Jeg byttet nå over til kun manualer, stang og løsvekter! Apparatene er ikke noe gode syntes jeg. mye bedre trening ved å få inn ordentlig teknikk og bruke hele kroppen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du er godt igang. 10 kilo er ingen spøk å ta av :)

Når det gjelder styrke rommet så må dere jenter slutte å være redd for det. Bare så dere vet så syntes vi gutter som oftest at det er veldig kult når jentene trener der inne. (selvsagt når de trener og ikke kuker rundt)

Det med vektnedgang er veldig enkelt, spis under ditt dagsbehov og gå ned spis mer og gå opp. Lettere en det blir det ikke.

En grei måte å passe på dette er å loggføre maten din med navn mengde og antall kalorier.

Litt slit å komme igang med det, men etterhvert så går det av seg selv og en garantert lett måte å gå ned i vekt på.

(om du er veldig seriøs og har tenkt til å virkelig bygge kroppen så må du få satt opp eller lage en kostholds plan, men vil du bare rase raskt ned i vekt så ikke tenk på stort mer en dette)

Kjører du noen intervall økter i kombinasjon med programmet under vil du fort merke store resultater :)

http://treningsfysiolog.com/2010/02/25/tren-effektiv-med-x-press/

Håper dette hjalp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du er godt igang. 10 kilo er ingen spøk å ta av :)

Når det gjelder styrke rommet så må dere jenter slutte å være redd for det. Bare så dere vet så syntes vi gutter som oftest at det er veldig kult når jentene trener der inne. (selvsagt når de trener og ikke kuker rundt)

Det med vektnedgang er veldig enkelt, spis under ditt dagsbehov og gå ned spis mer og gå opp. Lettere en det blir det ikke.

En grei måte å passe på dette er å loggføre maten din med navn mengde og antall kalorier.

Litt slit å komme igang med det, men etterhvert så går det av seg selv og en garantert lett måte å gå ned i vekt på.

(om du er veldig seriøs og har tenkt til å virkelig bygge kroppen så må du få satt opp eller lage en kostholds plan, men vil du bare rase raskt ned i vekt så ikke tenk på stort mer en dette)

Kjører du noen intervall økter i kombinasjon med programmet under vil du fort merke store resultater :)

http://treningsfysiolog.com/2010/02/25/tren-effektiv-med-x-press/

Håper dette hjalp :)

Tusen takk for gode tips :) :) Trener nok cardio så bør nok bli flinkere på styrken. Skal prøve styrkeprogrammet du kom med og satser på knallgo fremgang. Passer på hva jeg spiser men av og til går det ikke alltid som planlagt. Av og til føler jeg ikke at jeg har en streng nok plan for det. Burde jeg da kanskje få meg en skikkelig kostholds plan? Jeg vil virkelig komme i form og få ned fettprosenten betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg super treg på å svare...

Men ja det burde du, når det gjelder å endre kroppen på den måten du ønsker og generelt med trening så er det 3 ting som gjelder. Først er selve treningen, uten den så skjer svært lite og er du ikke sliten etter treningen så har du bare vedlikeholdt det du alt har.

Nr 2 er kosthold og det ca 70% av jobben, selv uten trening så er jeg sikker på at du ville merket store forandringer om du hadde fulgt et bra program.

Sist men ikke minst er søvn, etter du har trent er muskel fibrene revnet opp og det er mens du sover de gror seg sammen og blir større(mest for gutter) men også sterkere.

For din del vil det sikkert være veldig gunstig å få en fagperson til å lage et komplett kostholds program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vert syk en ukes tid har jeg endelig komt meg :) Har startet uken bra treningsmessig :) Men det er deverre verre i matveien. Jeg får rett og slett ikke bukt med søtsuget og nå må jeg bare BESTEMME meg for at det er dette jeg vil, men FY det er vanskelig. Noen tips? Treningen i dag bestod av 15 min oppverming på mølla, styrkeøkt på ben og armer pluss 35 min intervaller på mølla :) Var på kafe idag og d ble en kake.. fyfyfy.. men nå er det SLUTT! har de tre siste ukene kun gått ned litt over 1 kg, og ser helst at jeg vil ned nesten 1 kg i uken. Nå gjelder det bare å få en struktur på tingene og kjøre på !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :) har somregel det mn er ikke alltid det hjelper like bra desverre..

Søndagens loggføring :))

Frokost: en porsjon havregrøt (tilberedt med vann og cottage cheese) kanel og sukrin

Trening: 8 km jogging på mølla

styrketrening: triceps - 10x3x20 kg

fremside lår (maskin) - 12x3x45 kg

brystpress 10x3x25 kg

planken 2 x 1,5 min

situps med 5kg ball 3x20

Etter trening ble det en soya sjokolade melk (158 kcal) 250ml (gratis på sats)

ble også en cafe latte som min lunsj idag :) (sen frokost ble til at lunsjen egentlig ble skippet og erstattet med en latte)

Middag: meksikansk gryterett med køttdeig av svin pluss salat

Kvelds: to pizzastykker (fra igår)

Snack: blå druer

:) satser på en litt mer strukturert dag imorgen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...