Linn-Silje Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Hei, Jeg er en jente på 20 år som har lyst på forandring. Jeg er 175 høy og veier 75 kg. Jeg har lyst til å gå ned i vekt og bygge muskler. Problemet er det at jeg ikke har peiling på hva jeg skal spise. jeg trenger hjelp med en kostholds plan. En plan som forteller meg akkurat hva jeg skal spise eller et tips om et sted hvor det bare står om mat jeg burde spise. Jeg gidder ikke å skrive så mye nå, for syntes det er enklere å svare på spørmål. På forhånd takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Therese Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Hei, Jeg er en jente på 20 år som har lyst på forandring. Jeg er 175 høy og veier 75 kg. Jeg har lyst til å gå ned i vekt og bygge muskler. Problemet er det at jeg ikke har peiling på hva jeg skal spise. jeg trenger hjelp med en kostholds plan. En plan som forteller meg akkurat hva jeg skal spise eller et tips om et sted hvor det bare står om mat jeg burde spise. Jeg gidder ikke å skrive så mye nå, for syntes det er enklere å svare på spørmål. På forhånd takk Skrive må du gjøre uansett, ellers er det jo umulig å hjelpe deg Hvordan er kostholdet ditt pr dags dato? Bruk gjerne www.diett.no og logg kostholdet ditt for noen dager Hvor mye aktivitet er du i utenom trening? Hva/hvor ofte trener du - har mulighet for å trene? Styrketrening og en kostholdsendring er det som skal til - noe mer får jeg ikke hjulpet deg utenom at du gir mer informasjon Ta også en titt på disse http://forum.fitnessbloggen.no/threads/faq-kosthold.3251/ http://fitnessbloggen.no/treningsprogram-for-nybegynnere/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gompen Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 hei:) hørte at du er i millitæret:) :thumbsup: der er det velidig enkelt vertfal på mat fronten. spis det du får i messa. havregryn til frokåst;) men ellers ikke spis deg mett men til du ikke er sulten lengere. når du blir mett så har du fått får my:) et trenings prog er jeg ikke den beste til å hjelpe med. men finnes flere inn her som kan:) eller du kan høre med idretts offiseren din:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lame Nordstrom Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Prøv deg på noe sånn: et ikke altfor høyt kaloriunderskudd + tung styrketrening med fokus på baseøvelser + nok proteiner + omega-3 Her er forresten også en artikkel om emnet: Dette må du gjøre for å forbrenne fett og bygge muskler samtidig - Fitnessbloggen Gompen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn-Silje Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 Det som er, er at jeg begynner helt på bunn. spiser ikke noe spesielt i forhold til trening og slik. Jeg har spist brød med det pålegget jeg har hatt lyst på, samme til lunsje. middag er den maten jeg får i messa og kvelds spiser jeg sjeldent. mellommåltider skjer ikke ofte. Jeg har gode muligheter for trening, siden vi har eget treningsstudio på leieren. jeg har mulighet for å trene hver dag. har trent veldig lite i det siste for motivasjonen har ikke vært på topp. men nå har den endelig kommet tilbake. I hvertfall nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olaf G. Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Spis mest proteinrik mat, moderat med fett og litt mindre karbohydrater om du ønsker å gå ned i fettprosent(vekt) og bygge muskler. Det kan nok være vanskelig å regne ut inntak om du ikke lager maten din selv, men nå vet jeg ikke hvordan maten er i militæret, men prøv å spist mest rent kjøtt og grønnsaker, og litt mindre av potet, pasta og ris. Regner med at du er mye i aktivitet også, så du burde ikke kjøre altfor høyt kaloriunderskudd. 500 kcal/dag burde gå greit. Da skal du i teorien gå ned 0,5kg med fett pr. uke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
outsidern Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 hei ! jeg anbefaller deg å lage bruker på "myfitnesspal.com". det er en " free calorie counter" . Den er ikke norsk, men de har vært så geniale og skrivd inn alle norske matvarer der. så om du så søker på kapteinsabeltann brød så finner du det. -jeg hadde problem med å gå ned i vekt.. gikk bare opp.. pga jeg levde på myten om at når man trener, så kan man spise uendelig.. så jeg gikk opp fra 92 kg til 105 på 6 mndr.. riktig nok noe av det muskler.. etter 3 uker med hjelp av fitnesspal, så er jeg nede på 101 allerede.. -men jeg er ikke noe ekspert på dette.. bare trent periodevis.. men leser utrolig mye om kveldene. og prøver ting ut. -Den siden regner foresten ut både hva du skal ha av, kcal, karbo, proteiner og fett.. men vær litt ops på "proteinen" med tanke på at det står at jeg skulle bare ha 98 proteiner, jeg liker å ligge på 2 - 2,5 p. per kg. -det ligger foresten guide på youtube hvordan man bruker den:) "how to use myfitnesspal " vær grei å si ifra om du bruker den, og skriv her om hvordan det gikk! -Enjoy:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.