Gå til innhold

Orker noen å hjelpe?


stigtrons

Anbefalte innlegg

Litt om meg: 33 år, 179cm, 82 kg( ned fra 97 kg). Trent mye cardio på vei ned. Vil nå ha ned fettprosenten og trenger da hjelp til oppsett av styrkeprogram og kosthold. Har mulighet til 3 styrkeøkter i uka, da jeg også vil ha 2 økter cardio.

Når det gjelder kosthold, så er jeg helt åpen. Spiser en del kjøtt/fisk, grønnsaker, potet, egg, keisamt, så jeg tror jeg har et "greit" kosthold :-/

Håper det er en barmhjertig samaritan der ute ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Markløft, knebøy, benkpress, chin ups (eller nedtrekk).

Du kan legge til et par andre øvelser hvis du vil, men du får faktisk kjørt igjennom alle de største musklene med å kun gjøre de fire øvelsene annenhver dag. Kostholdet høres bra ut slik du beskriver det. Pass på å få i deg mye proteiner og omega-3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har muligheter til 3 styrkeøkter i uken så kan du ta en titt i min loggbok hvor jeg for tiden driver med et 5x5 program der man har hovedøktene Man-Ons-Fre . De andre dagene er spedd på med litt ekstra så det er ikke noe å bry seg om.

De inneholder de øvelsene som Konstantinovs nevnte minus chins, men der har man fremoverbøyd roing som tar omtrent den samme muskelgruppen (tror jeg?)

(link til loggboken er å finne under brukerbildet mitt)

Mvh

Pro JB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpa så langt :) hvilke øvelser er det "gunstig" å legge til?

I tillegg til markløft, knebøy, benkpress og chin ups (eller nedtrekk) er også dette fine øvelser:

Pendlayroing, frontbøy, stående tåhev, militærpress, face pulls, armhevinger, dips, støt, utfall.

Men ikke legg til alle samtidig da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...