Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt om meg: 33 år, 179cm, 82 kg( ned fra 97 kg). Trent mye cardio på vei ned. Vil nå ha ned fettprosenten og trenger da hjelp til oppsett av styrkeprogram og kosthold. Har mulighet til 3 styrkeøkter i uka, da jeg også vil ha 2 økter cardio.

Når det gjelder kosthold, så er jeg helt åpen. Spiser en del kjøtt/fisk, grønnsaker, potet, egg, keisamt, så jeg tror jeg har et "greit" kosthold :-/

Håper det er en barmhjertig samaritan der ute ;-)

Skrevet

Markløft, knebøy, benkpress, chin ups (eller nedtrekk).

Du kan legge til et par andre øvelser hvis du vil, men du får faktisk kjørt igjennom alle de største musklene med å kun gjøre de fire øvelsene annenhver dag. Kostholdet høres bra ut slik du beskriver det. Pass på å få i deg mye proteiner og omega-3.

Skrevet

Hvis du har muligheter til 3 styrkeøkter i uken så kan du ta en titt i min loggbok hvor jeg for tiden driver med et 5x5 program der man har hovedøktene Man-Ons-Fre . De andre dagene er spedd på med litt ekstra så det er ikke noe å bry seg om.

De inneholder de øvelsene som Konstantinovs nevnte minus chins, men der har man fremoverbøyd roing som tar omtrent den samme muskelgruppen (tror jeg?)

(link til loggboken er å finne under brukerbildet mitt)

Mvh

Pro JB

Skrevet
Tusen takk for hjelpa så langt :) hvilke øvelser er det "gunstig" å legge til?

I tillegg til markløft, knebøy, benkpress og chin ups (eller nedtrekk) er også dette fine øvelser:

Pendlayroing, frontbøy, stående tåhev, militærpress, face pulls, armhevinger, dips, støt, utfall.

Men ikke legg til alle samtidig da :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...