Gå til innhold

Nybegynnerspørsmål !


Grønnsak

Anbefalte innlegg

Jeg begynnte å trene for 2 måneder siden, har spist dårlig mat og generelt vært en matslabbedask. Spist det jeg har ønset, men ikke blitt feit. Nok om det. Jeg fikk råd om å spise/drikke weightgain i en måned, kombinert med trening annenhver dag. Etter en måned fikk jeg råd om å begynne på supertrippel kombinert med fastcarb, multivitaminer, BCCA, creabolic og ZMA. Det var en pakke til 1500 spenn. I tillegg har jeg kuttet ut all brus, kjører på med alle mulige grønnsaker og litt frukt. Veide ca 75-76 når jeg begynnte. Nå veier jeg ca 80.

Btw: Jeg var (er) helt grønn på dette feltet og har hørt på råd fra mer erfarne. Til nå har jeg bare brukt maskiner, ikke løsvekter. Skal begynne med dette, men venter på hjelp fra en kar ;) En ting til: Er det greit å trene hele kroppen annenhver dag ? Jeg bruker ca en time på det, 8-9 apparater.

Høres dette helt på trynet ut ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er supertrippel?

Vektøkninga er nok delvis dagsform og vann fra kreatin, i tillegg til de weight gainerne dine. De ville jeg droppa til fordel for skikkelig kost da det stort sett bare er proteinshaker utblandet med masse raske karbohydrater.

Du kan nok trene hele kroppen annenhver dag, kommer litt an på hvor tungt og hvordan du kjører. Hjelper om du skriver opp hvordan programmet ditt er nå. Litt skeptisk til helkropp på bare maskiner og 8-9 øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å fokusere på baseøvelser som markløft, benkpress, knebøy og militærpress ihvertfall

Viktigste er jo å få inn teknikkene i disse baseøvelsene nå som bare har trent i 2 måneder :D

http://fitnessbloggen.no/5x5-for-styrke-og-muskelmasse/

Tilslutt få hjelp fra en personlig trener som kan det han driver med eller en erfaren venn til hjelp med teknikk, kosthold osv... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Velkommen :)

Når det kommer til apparater så blir de mest brukt til å kjøre isolerende øvelser.

Min mening er at apparater blir for statisk og stillesittende - Kan dra et eksempel:

Du har en bil som du bare kjører fram og tilbake med, svinger aldri og når du først skal svinge så har leddene rustet opp

Kanskje et dårlig eksempel, men tror at poenget ligger der en plass :)

Isolerende øvelser vil da si en øvelse hvor man spesifikk skal ta EN muskelgruppe og bare den.

Biceps er en muskel hvor det kan lønne seg å kjøre i apparat.

Eneste apparatet som jeg bruker er kabelhuset hvor man kan kjøre øvelser som flyes, nedtrekk triceps og andre øvelser, men det blir ikke en statisk øvelse mtp at man har litt mere bevegelsefrihet i øvelsene.

Som en nybegynner så bør man starte på med basisøvelser og bygge opp en solid grunnstyrke, og noen av de øvelsene er markløft, benkpress og knebøy m.m - Kan sikkert legge på litt andre øvelser for å mixe litt, men ta gjerne en PT time på gymmen der du er for å rådføre deg med han/henne.

Lykke til med treningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...