Gå til innhold

Problem med vektnedgang etter graviditet


Ninusprimus

Anbefalte innlegg

Hei!

Er en jente på 25 år som sliter med å gå ned i vekt etter graviditeten. Jeg fikk en sønn for nå 18 mnd siden, men klarer fortsatt ikke å nå mine mål. Jeg la på meg 35 kg under graviditeten, mye av dette var vann da jeg fikk svangerskapsforgiftning og prematur fødsel(uke 28), men selvfølgelig også endel fett.

Jeg føler jeg har forsøkt det meste, men uten resultater. En periode lå jeg på 1300kcal, gikk en time på morgenen, trente styrke 4-5 ganger i uken, men resultatene var små.

Nå er motivasjonen langt borte, men prøver allikevel. Jeg trener styrke 4-5 ganger i uken, prøver å trene cardio 3 ganger i uken, kostholdet er sunt og variert og ligger på ca 2000kcal, lite salt mat, lite fett, tar proteintilskudd og udos chioce, samt noe karb etter trening.

Jeg føler også at jeg fortsatt har endel vann i kroppen som jeg ikke klarer å kvitte meg med.

Er det noen som kan ha noen tips og råd for å finne tilbake til god gammel form??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok,

Er 172 høy og veier 75 kg

En vanlig dag består av :

Frokost: et knekkebrød med kokt skinke til frokost, vitaminer, cla og udos, evt en shake med 35 g prot og 40 g havregryn

Lunch: 100-125 g kylling, 30 g ris, pasta eller søtpotet, 100 g grønnsaker

Etter trening: shake av 35 g protein og noe karbohydrater

Middag: 125 g kylling/mager biff, 30 g ris, pasta eller søtpotet, 100 g grønnsaker

Har et mellommåltid med 40 gram havregryn i proteinshaken ila dagen, litt avhengig av om jeg trener sent eller tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Ganske mye karb ift hva jeg eter, og jeg er sikkert dobbelt så diger som deg.

Hva med å kutte mer på havregryn, potet og pasta / ris, og øke mengdene med kjøtt. 125gram kjøtt er ganske lite egentlig, ikke en hel kyllingfilet engang. Husk at 100gr ekstra med rent kjøtt bare gir ca 90Kcal, mens 75gr pasta gir hele 250 til sammenligning....( i tillegg til at du om du funker som de fleste andre, blir mett mye lengre av 100gr ekstra kjøtt... )

Dropper du ris / søtpotet eller pasta til lunch, kan du i praksis bruke så mye grønnsaker du bare gidder å få i deg. jeg har sluttet registrere løk / purreløk / agurk / paprika på diettplanene mine, de gir knapt utslag likevel. Gulerøtter, tomat og kålrot gir utslag, og bør registreres.

Jeg bruker f.eks BÅDE kokt skinke OG gulost på knekkebrødet til frokost, for å presse ned karboandelen. Fjerne en halv paprika dandert på toppen. For -om morran MÅ jeg ha mat jeg MERKER at jeg eter ( det knaser i knekkebrød, alternativet er kyllingvinger MED bein, det blir litt neandertal syns jeg.... ) :)

5 dager med kjøkkenvekt og diett.no, gir antagelig noen aha-opplevelser. Anbefales varmt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips:) Jeg har begynt denne uken å bruke både ost og skinke for å blit litt mer mett til frokost.

Jeg har forsøkt å kjøre relativt lavt på karb også en periode, men det gav lite resultat. Men kan være jeg har vært litt utålmodig. Kjøkkenvekten er et fast innslag, men kan snart kuttes ut da jeg ser hvor mye jeg må ha av div nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...