Gå til innhold

Strakmark teknikk


Marius Martinsen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du må spenne deg bedre opp, få skuldrene og rumpa bak. Kjør også vektene nærmere gulvet forutsatt at det ikke går ut over at du mister spennet. Hold mage/rygg stabil, bruk belte på de tyngre vektene om du føler det stiver av bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må spenne deg bedre opp, få skuldrene og rumpa bak. Kjør også vektene nærmere gulvet forutsatt at det ikke går ut over at du mister spennet. Hold mage/rygg stabil, bruk belte på de tyngre vektene om du føler det stiver av bedre.

Ok. Takk for kommentaren! Grunnen til at jeg ikke kjører helt ned enda er at jeg føler jeg mister spennet og "synker/krummer" litt sammen i ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takk for kommentaren! Grunnen til at jeg ikke kjører helt ned enda er at jeg føler jeg mister spennet og "synker/krummer" litt sammen i ryggen.

Slik sett er det riktig av deg! Finn øvelser som hjelper deg til å holde spennet. OH bøy og øvelser for kjernemuskulaturen burde hjelpe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tilbakemelding, føler jo på en måte at 130kg går greit, for er ikke et mål i seg selv å løfte tyngre å tyngre for hver økt bare for å gjøre det. Målet er å trene riktig og bli sterk på en god måte uten å få skader o.l :)

Bare hyggelig :)

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått ned til iaf 100kg, om ikke 80kg og terpet teknikk. Oppspenn av rygg/skuldre bla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det så ut som om du spente skuldrene og holdte vekten bakover mot lårene i stedet for å la dem henge rett ned fra skuldrene. Det er vel også ting mange gjør når det blir litt for tungt. Skal ikke skryte på meg maks kunnskap akkurat i den øvelsen, men jeg er rimelig sikker på at man ikke bør holde armene bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...