Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja altså når jeg tar stående roing så hører man det godt at det kirker eller mer som at noe knuses inne i albumene mine. Det gjør ikke vondt men det er ubehagelig å høre på.

Noen som har opplevd lignende eller har noen ide om hva det er og om det bør sjekkes opp før jeg trener videre ?

Fortsetter under...

Hmm, hadde du kjørt øvelser som hadde belastet albuene mer slik som franskpress kunne jeg sett det, men fra stående roing? Hvis det hadde vært meg ville jeg brukt kompresjonsoverdel og/eller albuevarmere. Bedre føre var mtp evt. skade

Er det andre øvelser det forekommer?

Har også hatt knasinger i ulike ledd og tran (omega 3) har hjulpet noe :)

mente jeg spurte en lege om dette for lenge lenge siden og han sa Det var luft som er imellom leddene og er helt ufarlig.. Hadde det samme før i kneet, det hørtes litt ekkelt ut da jeg gikk ned men gjorde aldri noe vondt... Husker dårlig om det var lege eller ansatt på treningsenter, sa ta det jeg sier med en klype salt :D

Jeg fikk knasing i albuene under franskpressen igår, men bare høyre. Var faktisk et svakt ubehag sammen med denne knasingen, har slik luftpopping i andre ledd, samt nakke og rygg, så er egentlig ikke noe ukjent fenomen. Nå var det mer eller mindre lydløst, men kjentes godt.

Har fått beskjed fra både kiropraktor og lege at dette bare er luftlommer som smeller i det trykket "slipper". er ufarlig så lenge det ikke gir noen smerter, og slik som å knekke fingre vil ikke føre til leddgikt som mange tror.

Vet at når man hyperextender leddene så knaser det også, men her er det mye smerte involvert. Et ledd om tidligere har blitt hyperextended, kan også knase litt mer enn normalt (uten smerte) frem til muskelfibre og leddbånd er helt friskt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...