Gå til innhold

Mandagens økt: Bryst/Skuldre


oboycarro

Anbefalte innlegg

Ble litt slakk treningsøkt idag etter min mening, siden det ikke ble noe cardio etter styrke-økta.

Jeg og kjæresten min trener ilag, og har et program der vi trener tungt, med få repetisjoner. Vi har søkt kunnskap og veiledning om hvordan man bør trene via folk som kan dette på treningssenteret, og onkelen til kjæresten, som er kiropraktor, og vet hva han driver med.

Mandagens økt består av bryst og skuldre

- 10 min oppvarming på tredemølle

- Benkpress: 33 kg x 8 x 3 set

- Flies: 10 kg x 8 x 3 set

- Skulderpress: 12 kg x 8 x 3 set

- Stående sidehev 8 kg x 8 x 3 set.

- Så var det armhevinger,

og det beinharde mageprogrammet vårt som består av:

1. Stå i armhevingposisjon med tåtuppene på håndkle, og håndflatene i bakkene, dra så knærna inn mot bryst og ut igjenn x 10

2. Akoratt det samme, bare til sidene x 5 på hver side

3. Gå virvel for virvel roligt ned(omvendt situp) så raskt opp igjenn x 10

4. Ligg på ryggen, ta så omvendt arm og fot mot hverandre i det du går opp x 10

Kan være litt vanskelig å forstå, men prøver å forklare så godt som mulig..

- Så 1 min pause, så gjentar du det 2 ganger til. Alle fire punktene er på en måte et sett, trener både mage og utholdenhet etter min mening.

Føler meg litt weak når jeg ser på kg jeg løfter, men det er faktisk slik at jeg sliter med den siste repetisjonen, og er jo nybegynner når det kommer til styrketrening, å alle må jo starte en plass :-)

Noen som har råd til flere gode øvelser som trener bryst og skuldre ?? Og synes dere det ser ut til å være alt for få øvelser?

9651-22bb6628540f05656046569a376c079a.jpg

post-4118-14440831563412_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

VIrker som dere har kontrol :) Mulig vil jeg ha lagt til en øvelse for rotatorcuff når jeg først kjører skuldre. Arnold press el. burde fungere susen, kan veklses mellom skuldepress eller sidehev om du kjenner det blir for mye på skulderen. Incline press for bryst kan være fin å variere med av og til også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
VIrker som dere har kontrol :) Mulig vil jeg ha lagt til en øvelse for rotatorcuff når jeg først kjører skuldre. Arnold press el. burde fungere susen, kan veklses mellom skuldepress eller sidehev om du kjenner det blir for mye på skulderen. Incline press for bryst kan være fin å variere med av og til også :)

Takk for gode råd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...