Gå til innhold

Rekkefølge øvelser


FreshBlix

Anbefalte innlegg

Siden jeg fortsatt er n00bie, så spør jeg om hjelp til å sette disse øvelsene i riktig/best rekkefølge. :)

Beinpress

goblet squat

benkpress

fremoverbøyd roing

skulderpress

nedtrekk

chins

dips

hammercurl

hantelcurl

enarms triceps

hantel kickback

mage

rygghev

Også takker jeg på forhånd! :)

(Er det et greit helkroppsprogram, eller er det også andre øvelser/muskler man bør ha med?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden jeg fortsatt er n00bie, så spør jeg om hjelp til å sette disse øvelsene i riktig/best rekkefølge. :)

Beinpress / goblet squat (annenhver gang)

benkpress

fremoverbøyd roing

skulderpress

chins

nedtrekk

dips

hammercurl (et sett er nok)

hantelcurl

enarms triceps

hantel kickback

mage

rygghev

Også takker jeg på forhånd! :)

(Er det et greit helkroppsprogram, eller er det også andre øvelser/muskler man bør ha med?)

Litt mange øvelser. Enig med Elisabet om knebøy og markløft. Knebøy vil i såfall erstatte beinpress eller goblet squat. Men det er helt greit å kjøre goblet squat en stund om du ikke er komfortabell med teknikken i knebøy. Tren i såfall kun teknikk på knebøy med bare stanga en stund.

Se også denne:

http://fitnessbloggen.no/treningsprogram-for-nybegynnere/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått lært markløft og knebøy enda. Skal ha PT om et par mnd, og fikk beskjed om å ta med de da, så frem til nå er det kun beinpress. Men gleder meg til å få inn de andre og :)

Glemte å skrive opp lårcurl, er det en grei øvelse å ha med og?

Da stryker jeg de du har strøket ut da, Oddis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...