Gå til innhold

Fit til sommern!


mismis

Anbefalte innlegg

Jeg vil helst ned 10 kg til sommeren, lå på 59/60 forrige sommer og har aldri følt meg bedre. Nå har jeg trent siden september, men alt står stille..!! For to år siden gikk jeg fra 77kg til 67kg noe som var VELDIG LETT! Hvorfor tar dette sånn tid??

Noen som har tid til å lese dette? :)

Jeg er 24år, 68/69g, 164høy og trener 3-4 ganger i uka (man, tirs, tors, fre), hovedsaklig 35 min på mølla 5km og enkle styrkeøvelser (en dag ben/rompe, en dag rygg/mage, en dag til med ben og rompe).

Hvor mye bør jeg få i meg i løpet av dagen?

Kosthold bestående av;

Frokost; 2 wasa husman med stabburet leverpostei/pepperskinke/makrell i tomat

Lunsj; 2 wasa husman med leverpostei/egg

Middag; veldig varierende, men feks

- fiskegrateng med grønnsaker

- kyllingfilet og salat

- toro tomatsuppe med egg

- laksefilet i ovnen med grønnsaker

(sjeldent potet, ris og saus).

Helger;

- taco

- lasagn

- pizza

- pita

- biff med potetstappe, soppsaus

Alt som stekes i panne stekes med melangs flytende, kryddrer med sitronpepper, hvitløkssalt, kyllingkrydder, peppermix, provence, salt.

Etter middagene har jeg som regel 1 til 2 måltider ekstra samme som frokost.

+ appelsin og eple som frukter.

jeg drikker 3 liter vann per dag, drikker ett glass med oboy og ekstra lett melk, pepsi max i helger, vanlig svart kaffe nå og da, te.

Poenget med dette er at jeg ser forferdelig slaskete ut i kroppen, jeg finnes ikke stram noen plass, og vekten står stille.

Kan det rett og slett være at den gjør det fordi jeg drikker 2 øl + noen glass rødvin fredag og lørdag. + litt potetgull og sjokolade, egg og bacon til frokost?? Er det det som ødelegger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10kg ned til sommeren vil neppe gjøre deg særlig strammere tvert i mot. Skal du bli strammere må du bygge muskler og det gjøres ikke på noen få måneder. Vedrørende spørsmålet om helgespisingen din så gjør det neppe ting bedre hvis du kjører den dietten der hver fredag og lørdag. Prøv å moderer deg bittelitt.

Få noen som jobber på gymmet ditt itl å sette opp et skikkelig styrkeprogram som omfatter hele kroppen over 4 dager i uken (om du får til 4 turer på gymmet i uken noe du burde etterstrebe). Du trenger ikke å tilbringe så forferdelig mye tid på mølla om du trener skikkelig styrke. Kjør heller 15-20min på elipse etter hver styrkeøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...