Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg er en gutt på 22år som de siste 4åra har sliti med selvtilliten.

Jeg ser på meg selv som en normal "mann", men stadig ting som trykker meg ned å gjør meg til den som "gir" opp.

I dag veier jeg 115Kg, jeg ser relativt stor ut men de fleste tror jeg er bygd.. Jeg har desverre en stygg mage som henger over beltespenna + manboobs.

Min innstilling i år er å være med folk som ikke trykker meg ned å heller være med folk som gjør dagene positive. Og har derfor også lyst å begynne med trening. Jeg har trent med folk jeg trodde var gode kompiser, men fikk bare spydige komentarer som fikk meg til å slutte.

Det jeg ønsker å få hjelp til er:

Et sunnere kosthold som faktisk ikke tømmer lommeboken.

Et treningsprogram som får brent vekk magefett/buk fett.

Jeg har som mål å trene minimum 3x i uken. Mandag - Onsdag - Fredag å øke etterhvert som jeg motiverer meg selv.

Det er viktig for meg som person å oppnå disse målene, og setter pris på all hjelp! Hvis en her har lyst å "coache" meg, tar jeg gjerne i mot hjelp!

Håper jeg har putta min tråd under riktig forumtråd.

Gleder meg til å vise dere resultatene mine når jeg begyner trening med ny motivasjon!

Fortsetter under...

Har du vurdert Periodisk Faste? Det virker ekstremt for mange ved første øyekast, men det er det ikke ved gjennomføring. I mine øyne er fordelene ved PF disse

• Færre måltider å planlegge, lage, og telle kalorier til
  • Færre måltider generelt. Større frihet, trenger ikke spise hver 3.time.
  • Større fleksibilitet ved feks sosiale sammenkomster.

Sjekk artikkelen om PF her

http://fitnessbloggen.no/periodisk-faste-for-dummies/

Last også ned denne av John Romaniello:

http://www.fatlossforever.net/?hop=stoetzel

Skriv inn eposten din, og få tilsendt eboka "5 diet rules you must break"

Treningsvis ville jeg begynt med et 5x5 program ala Starting Strength eller Stronglifts, for å lære baseøvelsene og bli sterkere.

Lest om PF nå, og det virker veldig relevant for meg! Men jeg vet ikke om jeg har "skjønt" konseptet..

Det stod at spisevinduet for menn er normalt på 8 timer. Så det vil si hvis jeg bestemmer meg for å spise 12:00 skal jeg stoppe å spise 20:00 da? Hvis i såfall dette stemmer så har jeg skjønt det. PF virker å være noe for meg! Takk Larskr for godt å utfyllende svar!

Jepp, etter tung styrketrening bør du få i deg det meste av dagens dose karbohydrater, pluss en god dose proteiner. Så det enkleste er kanskje å trene før middag, slik at du kan slippe deg litt løs med karbo i middagen. Feks, fullkornspasta og kjøttdeig med saus, kylling og ris, koteletter og poteter eller liknende. Dagens resterende måltider bør domineres av proteiner, og la karbohydratene komme fra grønnsaker og frukt.

• 5 måneder senere...

Annonse

hei :) Hvordan går det med treningen? Om du ser dette og vil svare så må du bare gjøre det, Har selv vært 125kg og deler gjerne mine erfaringer med deg og kanskje du har noen å komme med til meg? sia du har skrevet dette i februar:)

GO go :)

Har selv vært 127kg gikk ned til 96 på 4måneder ved og spise mindre, spise sunt droppe alt av snacks og sykkle.. sykkel synes jeg personligt er letteste form for cardio når du er såpass Tung... vis du ikke vil trene så mye så kan du jo prøve psmf. PSMF - Den sunneste ekstremdietten - Fitnessbloggen

klarer du motivere deg til og holde den dietten over tid vil du få svært gode resultater.

Kan også tilføye noe jeg personlig synes har vært svært effektivt. cardio trening 15km på sykkelen før dagens første måltid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...