Gå til innhold

Triathlon


The Shrinking Line

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tridrakt er lurt!

Selv brukte jeg våtdrakt, og hadde en vanlig kort løpetights under våtdrakten.

Kom opp fra vannet, åpnet drakten og tok på meg t-skjorte og hjelm. Brukte sykkelsko med borrelås.

Dropper sokker, skal kun sykle 20km så det er ikke krise. Har ikke sykkelhansker eller noe sånt heller.

Når jeg kom inn igjen var det av med hjelm og sko, og på med joggesko med snøring.

Dagen før, og samme dag fant jeg fram alt utstyr og øvde hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper at jeg slipper våt drakt, det er 16 juni og da er det ganske varmt her nede i Wien, stort sett ihvertfall. Jeg har ikke våtdrakt, men kan leie, men så er det det å svømme den inn liksom.

Jeg tenkte jeg skulle prøve å trene uten sokker, rett og slett bli vant til det. Mulig jeg må ha i løpeskoene så da kan jeg bare ha fra starten.

Den siste mnd med trening så blir det og brick trening hvor jeg går direkte fra svømming til sykling eller direkte fra sykling til løping. spesielt den siste kobien der har jeg tenkt å øve mye på. Har mye styrke i overkroppen så jobber mest med armene når det gjelder svømming.

Øve, det er smart.

Foreløpig har jeg litt for mye mage til at det å ligge på styre er behagelig, men håper jo at mer kg forsvinner etterhvert og at det blir bedre. Brukte du sånn ligge styr (vet ikke hva det heter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan slippe våtdrakt, så gjør det!! :)

Bricktrening siste måneden er lurt! Spesielt overgang sykkel til løp. :thumbsup:

Tribars (Liggestyre) er ikke nødvendig, og du trenger heller ikke tenke så mye på å ligge på styret.

Tribars og lignende kan du begynne med når det er snakk om forbedring på sekunder, men i ditt første triatlon trenger du ikke tenke på det. Jeg har ikke tribars selv, og har ikke tenkt og kjøpe det heller. Har mer å hente på kondisjon og lignende.

Noe som du sikkert vet selv, så hjelper det veldig på å gå ned i vekt. Her vil du merke for hvert kilo som forsvinner vil du prestere bedre. Har selv gått fra 105kg til 86kg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, vi glemmer tribars foreløpig, stoler på deg der. Og jeg håper jeg slipper våtdrakt, helt klart.

Jeg har selv gått ned fra 109kg til 89.6kg siden 12 august 2011 og håper å gå ned enda mer før selve løpet. Alle kg hjelper, spesielt på knærne. De ble litt ødelagt av halvmaraton. Løp på feil sko og med alt for mye vekt på kroppen.

Grattis med flott ned gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...