Gå til innhold

Hvor mange flere kalorier enn basalforbrenning?


Moff

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 32 år, 169,5 cm høy og 55 kg. Jeg var nylig innom på et treningssenter og tok kroppsanalyse og fikk greie på at min basalforbrenning er 1255kcal. 

Betyr det at mitt inntak burde være ca det på dager uten trening når jeg har stillesittende arbeid? Jeg vil ikke ned i vekt, jeg vil bare holde meg her jeg er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Husk at du skal ta slike målinger med en klype salt, ihvertfall når det kommer til veldig presis nøyaktighet. 
 
Men husk at med "basalforbrenning" så menes det din kropp minimum forbrenner ila. et døgn. Dvs. at hvis du ligger i sofaen hele dagen og til og med får hjelp til å løfte fjernkontrollen og til å spise, og blir bært til og fra toalettet, Så forbrenner du disse kaloriene. 
 
Har du en standard hverdag for din alder, som jobb, reise til og fra jobb, barn, bikkje, turer på butikken + alt mulig annet så er faktisk forbrenning betydelig økt bare gjennom det, uten at du har tatt en joggetur eller gått på et treningssenter. 
 
Den mest undervurderte faktoren når det gjelder forbrenning, vektnedgang/ vektoppgang er hverdagsaktivitet. Av en eller annen grunn ser folk ut til å tro at kaloriforbrenning først starter når du har skiftet til treningstøy og starter en treningsøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...