Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hola!

I dag viser diett.no at jeg har fått i meg følgende:

Energi: 1547

Fett: 47.09

Karbohydrat: 69.12

Protein: 206.35

Jeg er ganske ny på alt annet enn kalorier, så hvordan er egentlig dette? Ser det greit ut?

Jeg føler at det burde vært litt mer fett, men karbohydratene kan godt holde seg på det nivået de er på nå.

Det jeg lurer på, er om noen har noe tips til mat med mye fett og lite karbo.

Også ting med mye protein og lite karbo.

Det må være uten gluten, og uten kjøtt.

Jeg spiser det samme hver dag, og det hadde vært greit med litt forandring:)

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/3997-forslag-til-nye-matvarer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å få opp fettet så anbefaler jeg deg å ta omega 3 :) Jeg tar omega 3 til frokost, måltid 1, 2 og 3 hver dag. Jeg tar Eskimo omega 3 som du kan kjøpe på helsekosten :)

Omega 3 hjelper er positivt for muskelbygging, "smøring" av leddene, hud, hår, negler og imunforsvaret :)

Og så kan du jo spise nøtter. Feks, cashew, valnøtter, macadamianøtter, mandler.

Avokado passer glimrende inn i etterlysningen din. Masse bra fett i den.

Men synes ikke fordelingen din så veldig gale ut, men veldig enig i frøkenen over sine tips om å redusere litt på proteiner samt litt opp på fett og karbo så blir det helt perfekt :thumbsup:

Annonse

For å få opp fettet så anbefaler jeg deg å ta omega 3 :) Jeg tar omega 3 til frokost, måltid 1, 2 og 3 hver dag. Jeg tar Eskimo omega 3 som du kan kjøpe på helsekosten :)

Omega 3 hjelper er positivt for muskelbygging, "smøring" av leddene, hud, hår, negler og imunforsvaret :)

Og så kan du jo spise nøtter. Feks, cashew, valnøtter, macadamianøtter, mandler.

Jeg bruker tran jeg, gjør den samme nytta eller:)?

Om du ikke spiser kjøtt, så vil jeg foreslå Quorn som en erstatning.

Det er en sopp-protein som brukes som kjøtt-substitutt (på lik linje med tofu).

Veldig god i smaken og fåes i mange varianter.

her er ligger det mye informasjon http://www.quorn.no/Hjem/[/quote]

.

Herlighet, jeg har helt glemt av Quorn! Det spiste jeg jo før, og det er jo godt også:) Takk for at du minte meg på det!

Jeg ville gjort noen justeringer for å få ned proteinmengden til ca 2g pr kg kroppsvekt, og opp i både fett (ta omega-3, spis litt nøtter) og karbo (spis mer frukt) :thumbsup:

Selv spiser jeg nok langt mer proteiner enn 2g pr kg kroppsvekt! Veier 55-56, og går nok høyt over 110g proteiner om dagen. Ville du anbefalt å redusere mengden protein da? Hvilket problem vil det utgjøre at jeg spiser i overkant mye protein, når jeg ikke går over kalorimengden for vedlikehold?

Selv spiser jeg nok langt mer proteiner enn 2g pr kg kroppsvekt! Veier 55-56, og går nok høyt over 110g proteiner om dagen. Ville du anbefalt å redusere mengden protein da? Hvilket problem vil det utgjøre at jeg spiser i overkant mye protein, når jeg ikke går over kalorimengden for vedlikehold?

De har jo stilt spørsmål om hvorvidt høyt inntak av protein er bra for nyrene. I lengden vel og merke.

Men så lenge du ligger på 2-2.5g pr kg så skal det ikke være noe problem. Ikke hos unge folk i hvertfall.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...