Gå til innhold

Faste og 6 timers spisevindu


Mrsterese

Anbefalte innlegg

Hei, jeg faster mellom 18.00 og 12.00. Noen dager er der upraktisk å slutte å spise så tidlig. Kan man forskyve fasten feks til kl 14 til 20 noen dager. Gå tilbake til kl 12 og 18 dagen etter uten at det går utover vektnedgang eller at det tuller med opplegget? Jeg spiser keto når jeg spiser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei, jeg har selv periodisk fastet de siste 8 årene. Med mindre du begynner å forandre på total kcal mengde i spisevinduet ditt, skal det ikke påvirke vektnedgangen.

Men jeg vil anbefale deg å finne fram til et tidsintervall i døgnet som du kan holde mer eller mindre konstant, dvs, ikke driv å forskyv spisevinduet flere ganger. Når du har et fast spisevindu, har du trent ghrelin (sulthormonet) ditt til å gjøre deg sulten på et visst tidspunkt. Det blir nok ikke så veldig gøy for deg om du plutselig blir veldig sulten når du egentlig er i fasteperioden.

Du kan godt forskyve spisevinduet ditt noen få ganger i året, men gjør du det hver måned, kommer sultfølelsen til å inntreffe på tilfeldige tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...