Gå til innhold

Kan jeg få flatere mage uten å gå særlig ned i vekt?


Misses

Anbefalte innlegg

Jeg er 169 høy og veier 55 kg. Er tynn på resten av kroppen, men har dessverre litt ekstra fett på magen som ødelegger for selvtilliten. 

Gikk gravid for litt over ett år siden, og la på meg 20 kg. Har gått ned 17-18 av disse. Ønsker ikke å gå mer ned i vekt da jeg ikke vil bli for tynn på resten av kroppen. Spørsmålet mitt er da om jeg kan få flatere mage, uten å gå bemerkelsesverdig ned i vekt? Spiser sunt, og har nylig begynt å trene styrke 3-4 ganger i uka. Går i kaloribalanse/overskudd. 

Kan jeg endre kroppssammenhengen på denne måten (og dermed få flatere mage), eller MÅ jeg gå i kaloriunderskudd for å få bort magefettet? Etter graviditeten og frem til nå, har jeg trent mest kardio, spist litt usunnere, men gått i kaloriunderskudd. 

Hva tror dere vil være best for meg å gjøre videre for å få bort dette ekstra fettet på magen?

Skal sies at målet mitt er å bli strammere generelt og bygge muskler, så styrketrening er på en måte det jeg vil «holde på med.» Men vil også ha bort magen...

Er forøvrig 23 år om det har noen betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Magen er somregel den siste plassen fettet forsvinner ifra under slanking, det skyldes(til min forståelse, jeg er ingen ekspert) at magen rett og slett har mindre blodtilførsel enn mange andre plasser fett samler seg, eksempelvis armer og anskikt.

Hvor raskt gikk du ned i vekt etter graviditeten, kanskje noe av oppfattet fett på magen kan skyldes løs hud som resultat av hurtig vekttap?

Er det fett så er det ikke så mye annet å gjøre enn å gå i kaloriunderskudd. Desverre er det ingen måte å få bort fett på spesifike plasser på kroppen.

Som sagt, jeg er ingen ekspert, bare en nybegynner som har lest meg opp en del og nettop begynt på vektnedgangsplanen min.. Men jeg personlig ville gått for et mindre kaloriunderskudd, passe på å få nok med protein og trene styrke for å bygge og opprettholde muskelmassen du har.

MEN, mtp at vekten din er såppas lav ift høyde allerede ville jeg muligens rådført meg med lege før noe store grep, i forhold til BMI er du vel akkurat på den rette siden av undervektig, nede på 51-52kg ville du vel bli klasifisert fom undervektig. 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...