GÃ¥ til innhold

Stramme legger og beinhinnebetennelse


Anbefalte innlegg

Hei! 😊 En gutt på 19 her. Som tittelen sier har jeg opplevd en del smerter og plager i forhold til det med stramme, hovene legger som jeg ofte også får beinhinnebetennelse i. 

For 2 år siden var jeg veldig overvektig (nærmere 167 kg), men fikk meg hund og begynte å bli mer fysisk aktiv, samt spiste bedre. Ettersom jeg raste ned i vekt og fikk bedre kondisjon ble jeg enda mer motivert til å øke intensiteten. Gåturer ble istedenfor joggeturer (ca. 10 km hver dag) og jeg opplevde meg frisk og vel. Det var før jeg klarte å utvikle en beinhinnebetennelse pga. all løpinga. Jeg tok pause med løping til jeg ble bedre, og tøyde mer og gjorde noen styrkeøvelser som jeg fikk av fysioterapeut. Så ble det pån igjen med løpeturer (for det meste på hardt underlag hele veien). Føttene mine overpronerte veldig, og jeg var så og si "kalvbeint" (google det 😉). Med tiden har det stagnert med løpinga som jeg gjorde så og si hver dag, og pressa kroppen maks. I begynnelsen da jeg begynte kunne jeg så og si gjøre hva jeg ville uten å føle for at jeg møtte tøye legger og bein, men med tiden ble dette mer og mer noe jeg møtte gjøre regelmessig. 

Nå løper jeg så og si ingenting, men jeg går tur med hunden min. Det som er litt problematisk for meg og stopper meg fra å kunne og ville trene mer er at jeg får så mye lettere stramme legger som verker, og at de kan bli hovene, og få mye lettere beinhinnebetennelse. Jeg tenker nesten litt selv at all den løpinga kan ha vært en årsak til at det er slik i dag. Hva tenker dere? Og hva anbefaler dere i forhold til å forebygge dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pÃ¥ siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...