Gå til innhold

Styrkeprogram med svømming


Lazar

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt tanken på å starte styrketrening kombinert med svømming. Har satt opp et program jeg lurer på om vil fungere? Vil det holde å trene muskelgruppene 1 gang i uka, ettersom at de også blir brukt en god del under svømmeøktene? Altså vil det holde for progresjonen? Tilbakemeldinger og eventuelle forbedringer settes stor pris på :)

Man: Chest og triceps
Tir: Svømming
Ons: Rygg og biceps
Tor: Svømming
Fre: Skuldre og legs
Lør: Mage
Søn: Rest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Lazar skrev:

Jeg har tenkt tanken på å starte styrketrening kombinert med svømming. Har satt opp et program jeg lurer på om vil fungere? Vil det holde å trene muskelgruppene 1 gang i uka, ettersom at de også blir brukt en god del under svømmeøktene? Altså vil det holde for progresjonen? Tilbakemeldinger og eventuelle forbedringer settes stor pris på :)

Man: Chest og triceps
Tir: Svømming
Ons: Rygg og biceps
Tor: Svømming
Fre: Skuldre og legs
Lør: Mage
Søn: Rest

Tror ikke svømming hjelper mye for styrke. Da blir 1 gang pr. uke for hver muskelgruppe lite.

Hvis du ikke har trent styrke før eller ikke har trent på en stund er Starting Strength å anbefale. I tillegg kan du svømme et par ganger i uka som kardiotrening.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2018 den 0.35, Lazar skrev:

Jeg har tenkt tanken på å starte styrketrening kombinert med svømming. Har satt opp et program jeg lurer på om vil fungere? Vil det holde å trene muskelgruppene 1 gang i uka, ettersom at de også blir brukt en god del under svømmeøktene? Altså vil det holde for progresjonen? Tilbakemeldinger og eventuelle forbedringer settes stor pris på :)

Man: Chest og triceps
Tir: Svømming
Ons: Rygg og biceps
Tor: Svømming
Fre: Skuldre og legs
Lør: Mage
Søn: Rest

Som nybegynner vil jeg på det sterkeste anbefale deg å kjøre et fullkroppsprogram istedet, gjerne 3 ganger i uka. Splitt er generelt for viderekommende.

For det første krever splitt at du går skikkelig i kjelleren, iom. at det blir lang tid mellom trening av hver muskelgruppe.

For det andre må du regne med at du vil møte utfordringer slik at du rett og slett må kutte ut trening en dag innimellom. Da får du kluss i logistikken og risikerer 14 dagers pause i trening av muskelgruppen. Med fullkropp har dette lite å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...