Gå til innhold

Tips til pulsklokke?


SamGold

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal starte opp igjen med 4x4 intervaller og i den forbindelse vurderer jeg kjøpe en pulsklokke. Snakket veldig raskt med en selger på den lokale sportsbutikken og han mente at belte er et must om man skal trene intervaller. Visstnok var måler på håndleddet kun godt nok ved langdistansetrening eller mer jevn trening.

Har ikke noen store behov for all mulig avansert funksjonalitet. Synes bare det kunne vært morsomt å følge med på pulsen og også om man får noen forbedring etter hvert som formen blir bedre.

Vurderer å kjøpe den gamle M400 (HRM) som i praksis er ute av markedet, men dermed kan fås til en meget fin pris hos de som har den igjen. Rundt kr 1500 inkludert belte.

Takker for alle innspill! :)

Mvh

 

Sam

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har lest noen tester som støtter det selgeren sier: pulsmåling på håndleddet er veldig unøyaktig.

Jeg bruker et Polar pulsbelte som snakker med mobilen og bruker Endomondo både til å styre intervallene og til å se pulsen. Det er mye billigere enn pulsklokke, og du får en funksjonalitet som er langt bedre enn de mest avanserte klokkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...