Gå til innhold

Hva skal til for å bygge «dén» rumpa?


Ildflue

Anbefalte innlegg

Holdt på med styrketrening i mange, mange år. Og kombinert med ishockey. Nå i de siste seks månedene har jeg fokusert på tung styrke, MYE mat og proteiner.

Jeg er naturlig tynn med en helsikkes forbrenning, så å legge på seg er ikke akkurat enkelt. Men på seks mnder har jeg klart å gå opp rundt 3,5 kg. Målet er som mange andre sitt; big ass! Har mye former fra før, såkalt timeglass. Men vil altså ha rundere og større rumpe.

Jeg trener 3-4 ganger pr uke. Har ikke kostholdsplan, men spiser hver 2.-3. time, med proteiner til hvert måltid. Trener fullkropp, med spesielt fokus på «assen». Kjører Glute Bridge, kickback i kabel, utfall, leg press og endel strikk som oppvarming. Har økt vekt på alle øvelsene jevnt (rundt annenhver uke), og da spesielt på GB. Er oppe i 75kg der. Tar som regel 3-4 sett, og reps. på rundt 8-12. 

Hvorfor tar det så himla lang tid å bygge rumpa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 4 måneder senere...

Hei!

Bra du har et konkret mål! Med et konkret mål, kommer også konkret trening og kosthold. 

Jeg vet at mange har høy forbrenning og derav sliter med vektoppgang. Men det er ganske enkel matte; For å gå opp i vekt, må man ligge i kalorioverskudd. Søk på nettet for å finne ut hva du trenger for å ligge i vedlikehold. Ta deretter 2-300 kcal i pluss, evt 500 kcal, men ikke noe høyere enn det, da legger du fort på deg fett. 

Du har bra grunnlag, da jeg vil anta du har lav fett%, så da ville jeg ligget i 200-300 området i pluss. Start der og fortsett med treningen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...