Gå til innhold

Føler jeg spiser alt for mye


crossfit1992

Anbefalte innlegg

Jeg har trappet opp treningen de siste 3 ukene. I 2015 fikk jeg en ganske alvorlig skade som gjorde at jeg måtte legge trening på hylla en stund. Tok det opp i januar 2017 der jeg brukte hele fjoråret på å trene teknikk og bygge opp godt grunnlag, fokusere på riktige øvelser og gjøre kroppen kjent ned trening igjen. 

Nå trener jeg hard styrke hver mandag og fredag, middels styrke onsdag og søndag, 30 min jogging hver tirsdag. 

Men! Jeg er jo blitt litt eldre siden sist og kroppen har forandra seg. Jeg føler jeg spiser noe inn i helvette om dagene. En standard dag ser slik ut:

Frokost: havregrøt, cottage cheese, banan og rosiner med 50/50 vann og melk

lunsj: rester fra gårdagens middag: 1 kyllingfilet og grønnsaker

middag: samme som lunsj med varierende grønnsaker og søtpotet

kveldsmat: havregrøt med skyr, eller samme som frokost

i tillegg småspiser jeg 2 gulrøtter, litt blåbær og diverse frukt og grønt i løpet av en dag. 

Jeg vil IKKE bli «tykkere» bare sterkere og etterhvert gå ned i fettprosent. 

For ordens skyld så er jeg 162 cm høy og veier kanskje 50-55kg. Jeg kan ikke veie meg da jeg har hatt anoreksia og blir syk av å vite hva jeg egentlig veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det at du føler at du spiser alt for mye – tror du det kan ha sammenheng med anoreksiaen? Objektivt sett spiser du ikke mye i det hele tatt.

Ut over det har jeg ikke nok kjennskap eller erfaring med spiseforstyrrelser til å ville gi så fryktelig mye råd, men jeg vet at det finnes medlemmer her på forumet som har det og jeg håper noen av dem kanskje finner denne tråden.

Ellers har du vel muligens et hjelpeapparat som kan veilede deg i spørsmål om trening og kosthold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, HenrikWL skrev:

Det at du føler at du spiser alt for mye – tror du det kan ha sammenheng med anoreksiaen? Objektivt sett spiser du ikke mye i det hele tatt.

Ut over det har jeg ikke nok kjennskap eller erfaring med spiseforstyrrelser til å ville gi så fryktelig mye råd, men jeg vet at det finnes medlemmer her på forumet som har det og jeg håper noen av dem kanskje finner denne tråden.

Ellers har du vel muligens et hjelpeapparat som kan veilede deg i spørsmål om trening og kosthold?

Det har nok en sammenheng med anoreksiaen at jeg føler det, men jeg føler samtidig at jeg er kommet langt i målet mot å bli frisk. 

Til tross for at jeg synes jeg spiser mye så spiser jeg faktisk det og har vilje og lyst til å spise både mer og mindre, alt etter hva som skal til for å få de resultatene jeg meg ønsker da. 

Hjelpeappratet jeg hadde i ryggen forsvant når jeg begynte å bli frisk og nærmet meg normalvektig. Eventuell terapi, kostholdsveiledning osv må jeg betale av egen lomme nå og det har jeg ikke råd til som student.. 

Hvis noen skal kommentere kostholdet mitt, burde jeg da spise 1 måltid mer med f.eks kylling og grønnsaker? Kanskje til kvelds?

Når det er sagt så varierer jeg litt også da, noen ganger blir det havregrynslapper med egg og cottage cheese, andre ganger omelett osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...