Gå til innhold

Usymetriske brystmuskler


Peis

Anbefalte innlegg

Jeg har trent styrke av og på i rundt fire år, men har siden sommeren i år lagt litt mer arbeid i det med å spise ordentlig og trene oftere. Jeg trener fire ganger i uka, med to forskjellige program. Jeg trener bryst via to øvelser, 1) benk med manualer og 2) skråbenk med manualer. Jeg har en litt skjev brystkasse som gjør at venstre del stikker litt lengre ut en høyre (jeg tror venstre delen er der den skal være, og at høyre del er klemt inn litt). Dette har vært sånn hele livet. Som tittelen sier har jeg altså usymetriske brystmuskler, høyre bryst (dominant arm) er mindre (eller ser mindre trent ut) enn venstre bryst. Er det noen måte jeg kan jevne dette ut på? Eller er det bare sånn pga brystkassa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Peis skrev:

Jeg har trent styrke av og på i rundt fire år, men har siden sommeren i år lagt litt mer arbeid i det med å spise ordentlig og trene oftere. Jeg trener fire ganger i uka, med to forskjellige program. Jeg trener bryst via to øvelser, 1) benk med manualer og 2) skråbenk med manualer. Jeg har en litt skjev brystkasse som gjør at venstre del stikker litt lengre ut en høyre (jeg tror venstre delen er der den skal være, og at høyre del er klemt inn litt). Dette har vært sånn hele livet. Som tittelen sier har jeg altså usymetriske brystmuskler, høyre bryst (dominant arm) er mindre (eller ser mindre trent ut) enn venstre bryst. Er det noen måte jeg kan jevne dette ut på? Eller er det bare sånn pga brystkassa?

Absolutt alle mennesker er asymmetriske. (Men noen mer enn andre)

Så vidt jeg vet klarer du aldri å bli kvitt disse forskjellene, men om du trener og øker total muskelmasse vil det bli mindre synlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...