Gå til innhold

Må jeg ha to forskjellige fullkroppsprogram=


hytteost

Anbefalte innlegg

Hei! Jente 19 her.

Jeg har nettopp begynt å trene styrke. Jeg er 177cm og veier 85 kg. Spiser 1700-1800 kcal hver dag, 120-130 gram protein. 

Jeg trener tre dager i uken, og har alltid minst én dag mellomrom mellom øktene. Er det slik at jeg må ha to ulike fullkroppsprogrammer jeg bytter på? Jeg er veldig utrent etter å ha gått ned nærmere 30 kg og i den sammenheng mistet mye muskler. Øvelsene i programmet mitt er:

Nedtrekk
Sittende roing med vekter
Beinpress
Arnoldpress
Nedpress med tau
Hip abduction
Planke
Og sånn brystmaskin hvis dere skjønner

Jeg har ikke teknikken til knebøy inne så jeg øver teknikk litt hjemme og bøyer og sånt, og så vil jeg gjerne bli litt sterkere og dermed tryggere før jeg begynner med det. Er det noe jeg burde legge til? De har ikke sånn rygghevgreie der jeg trener, noe som er veldig synd for jeg liker å trene rygg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får ikke trent bakside lår noe særlig, så ville lagt til leg curls eller hip thrusts.

Du trenger ikke ha flere fullkroppsprogram, det funker fint å kjøre gjennom det samme hver gang. Når du har trent lengre, f.eks etter 6 mnd, kan det være fornuftig med litt mer variasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...