Gå til innhold

markert overgang mellom rumpe og korsryggen


LenaV

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nesten ikke overgang mellom rumpe og korsryggen. jeg har skoliose i lavrygg så kanskje derfor. har også prolaps i korsryggen og merker at musklene blir stive der og jeg er rett som stokk. trener styrke generelt, men kanskje noen øvelser er spesielt gode for å få mer markert overgang der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som du vil bygge rumpe. Bret Contreras er "the man" når det kommmer til det, så her er noen tips om øvelser fra han:

"Based on eight years of conducting various experiments, I would recommend the following. If seeking maximum hypertrophy in the upper glutes, perform barbell hip thrusts, back extensions, cable kickbacks, band hip thrusts and single-leg hip thrusts. If seeking maximum hypertrophy in the lower glutes, perform barbell hip thrusts, back extensions, cable kickbacks, band hip thrusts and single-leg hip thrusts. Please note that these lists are identical, as these exercises consistently show the highest levels of glute activation in both the upper and lower regions. If seeking upper glute hypertrophy independent of lower glute hypertrophy, perform side lying hip abduction, cable standing hip abduction and lateral band walks. If seeking lower glute hypertrophy independent of upper glute hypertrophy, perform squats, lunges and Bulgarian split squats."

Hentet herfra: http://www.fitnessrxwomen.com/training/workout-tips-advice/targeting-different-gluteal-regions/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...