Gå til innhold

Forbrenning under styrketrening


18jente

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ei 18 år gammel jente som trener styrke regelmessig (gjerne 5 ganger i uka). Utenom trening spiser jeg riktig og drikker og sover nok. Jeg kjenner meg sterkere, men vil også veldig gjerne se det!! Ønsker å stramme opp kroppen, og prøver å ligge i minus (kalorier), MEN under selve styrkeøkten får jeg sjelden pulsen ordentlig opp (så å spise godt og fortsatt ligge i minus blir vanskelig). Kjenner meg ordentlig sliten etter ei økt og er støl dagen etter. Prøver å puste riktig under øvelsene og føler selv jeg får det til, men så viser pulsmåleren puls på 70-90, hvilepuls er 55.

Hva bør pulsen ligge på under styrketrening? Hva kan jeg gjøre annerledes? 

Takknemlig for all hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke noe fasitsvar på hva pulsen skal ligge på i styrketrening, det er heller ikke noe du trenger å tenke på!

Får du ikke puls av styrketreningen, trener du for lett. Du kan prøve å kjøre supersett, ha 2-3 øvelser på samme muskelgruppe som du trene uten pause mellom øvelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...