Gå til innhold

Begynne med salat !


Anbefalte innlegg

Hei ! Har litt for mye fett på kroppen og da spesielt på magen så tenker å gjøre noe med kostholdet.

Tenker å begynne å spise salat hver dag, type frokost lunch og kvelds.

Men hvor lenge holder salat seg når den er kuttet opp ? Og holder den lengre om jeg kun kutter opp det jeg skal bruke ?

Tips til gode salater med kylling i ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, ArneAustenaa skrev:

Hei ! Har litt for mye fett på kroppen og da spesielt på magen så tenker å gjøre noe med kostholdet.

Tenker å begynne å spise salat hver dag, type frokost lunch og kvelds.

Men hvor lenge holder salat seg når den er kuttet opp ? Og holder den lengre om jeg kun kutter opp det jeg skal bruke ?

Tips til gode salater med kylling i ?

Hvorfor salat ? Er du så glad i salat at du ønsker å ha det som basisføde i kosten din ? 

Salat er sunt og bra det, men alt for kalorifattig til at man kan la en diett bestå hovedsaklig av det.

Virker som du begynner litt i feil ende, det første jeg ville konkludert med var hvor mye kalorier jeg skulle lagt meg på i starten - deretter begynt å se på hva dette skal bestå av. De fleste blir overrasket over hvor mye og hva de faktisk kan spise hver dag og likevel gå ned i vekt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke bare til å spise salat altså hehe. Er glad i det, spiste det litt før for noen år siden. Har ikke veldig sundt kosthold og salat med diverse grønnsaker og kylling kjøtt kan være en fin måte å få vitaminer og den såkalte 5 om dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, ArneAustenaa skrev:

Kommer ikke bare til å spise salat altså hehe. Er glad i det, spiste det litt før for noen år siden. Har ikke veldig sundt kosthold og salat med diverse grønnsaker og kylling kjøtt kan være en fin måte å få vitaminer og den såkalte 5 om dagen :)

Da henger jeg med :) Hva med karbo/fettkilder ? Du ve ca. hvor mye kalorier du skal legge deg på ? 

Ellers er det sikkert andre her som er gode på salater, ikke min sterke side. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke planer om å telle kalorier, det virker for stress hehe. Fett og eventuelt karbo tenker jeg å ta inn på middag og diverse andre inntak som det sikkert blir litt av. Så får jeg eventuelt begynne å spesialisere det mer etterhvert. Tenkte i første omgang å bli god på salater da det kan være veldig godt og sundt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...