a123 Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Jeg er relativt ny når det kommer til styrketrening, men har i et par mnd nå tatt tak i det. Jeg har disse to styrkeprogrammene som jeg kjører 2 ggr hver i uka (4 økter totalt) Men! Jeg har ikke hatt noe proffesjonell hjelp med de (har søkt litt rundt her på bloggen og spurt treningsveileder på SATS om noen ting, men i bunn og grunn er det bare jeg som har lekt meg..) Jeg kjører dette på armer med 3x8 repetisjoner (har med none beskrivelser da jeg ikke vet helt hva øktene heter.. overkropp: 3x8 - Biceps 14kg - Skuldre 14kg (disse to over med 2x7kg manualer kjører biceps-skulderpress-pause tre ganger) - Benkpress 25kg - Lat 25kg (vet ikke helt hva den heter. Den maskinen hvor man sitter og drar en stang fra over hodet ned til brystet) - Tau 15kg (Maskin. drar i tauet ned til hoftehøyde) - Roing 25 kg (Maskin. der man sitter og drar inn til magen) Underkropp:3x8 - Utfall foran 14kg (to manualer på 7kg) - Knebøy 25kg - Markløft 30kg - Benpress 100kg (maskin) (jeg trener også hip thrust innimellom, men da hjemme uten vekter - blir absolutt sliten nok med 3x10 repetisjoner og skuldre på sengekanten) Jeg har også planer om å bytte ut utfall med bulgarske utfall etter hvert, men foreløpig kjører denne økten meg totalt ut, må omtrent gå baklengs ned trapper etter.......... Men jeg lurer, er det noen som ser noen klare feil? Mangler jeg noen viktige muskler? Det er disse settene jeg prøver å kjøre to ganger i uka (+ 1-2 spinningstimer langkjøring eller intervall, men da gjerne før økt på armer) Blir kjempeglad for alle innspill! føler kanskje jeg burde harr mer på armer?.. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/3669-hjelp-til-program/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cosmobot Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Jeg ville i første rekke anbefale deg å lese denne artikkelen, som beskriver et utmerket nybegynnerprogram som har potensiale til å være relevant for deg veldig lenge. Det blir færre øvelser og økter enn du har nå, men du vil sannsynligvis ha mye større fremgang, siden man får tatt hele kroppen med tunge øvelser du kan bryne deg på (får du ikke til pull-ups funker lat-maskinen med et nødskrik, men det er blitt skrevet en del artikler om emnet). I andre rekke er det også en fordel å ha noen til å vise deg øvelsene skikkelig, som med alle nybegynnere, samt å gjøre litt egen research på nett. Så når røyken har lagt seg anbefaler jeg deg egentlig å slutte med det du gjør og begynne med Starting Strength! Keegil 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/3669-hjelp-til-program/#findComment-125719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
a123 Skrevet 28. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2012 Tusen takk for svar! Jeg bytter ASAP Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/3669-hjelp-til-program/#findComment-126460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.