Gå til innhold

Pendlay-roing teknikk hjelp


Angelish

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tilpass til hva som kjennes best ut for deg. Av hva jeg selv tenker, så er det mulig litt mye bøy i knær, kan få hofta litt mer opp og stangbanen mer horisontalt, vet ikke om det stemmer, men der ut som om du drar stangen mot deg i en svak skrå vinkel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som du krummer korsryggen en anelse og bekkenet havner i feilstilling. Neppe problematisk på lavere vekter men kan bli et problem over tid og det er like greit å få inn korrekt bekkenstilling fra tidlig av. Tenk brystet fram og rumpa ut 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutes ago, getsome said:

Det ser ut som du krummer korsryggen en anelse og bekkenet havner i feilstilling. Neppe problematisk på lavere vekter men kan bli et problem over tid og det er like greit å få inn korrekt bekkenstilling fra tidlig av. Tenk brystet fram og rumpa ut 😊

Takk for svar. Føler jeg ikke får det helt til. Føles som jeg er for stiv til å rette ut korsryggen/bekkenet. Noen tips i forhold til dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Angelish skrev:

Takk for svar. Føler jeg ikke får det helt til. Føles som jeg er for stiv til å rette ut korsryggen/bekkenet. Noen tips i forhold til dette? 

Er på litt tynn is her men stram hamstring kan absolutt være en faktor. Forsøk å tøye hamstring og adduktor til å begynne med. Utover det kan strake markløft være en fin øvelse for å få inn korrekt bekkenstilling. Ellers finnes det masse gode tips der ute, Google er din venn 🤙🏼 Vet det finnes en del supergode artikler på treningogrehab.no rundt akkurat dette med bekkenstilling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...