Gå til innhold

Vektnedgang ble vektoppgang


lena45

Anbefalte innlegg

Hvorfor??

Jeg spiser sannsynligvis for mye, men likevel mindre nå enn før. Og da lå vekta på ca 62 kg! Har trent 3 - 4 ganger i uka siden nyttår, og nå veier jeg 63,5 kg. Jeg har ikke blitt større, for da hadde jeg merket det på klærne, men jeg ville jo ned i vekt - ikke opp.

Hilsen frøken Irritert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva trener du? Kan det være muskler fra styrketrening du merker?

Når du veier deg kan også spille inn. For eksempel samler kroppen mer vann etter ei treningsøkt, så man opplever gjerne at vekten har økt noe om man veier seg dagen etter ei god økt.

Vi jenter har jo også den månedlige syklusen å tenke på. Rundt menstruasjon og/eller eggløsning skjer det mye rart i kroppen, og tallet på vekta trenger ikke være reelt.

Har du kontroll på hvor mange kalorier du får i deg? Kan det være noen skjulte overraskelser i det du spiser. For eksempel "bare en smakebit" her og der?

Utover dette kan det kanskje være en idè å bruke målebånd i tillegg til (eller i stedet for) vekt, da kroppsmålene gjerne er en bedre indikasjon enn vektmålene.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Jeg ville anbefalt å holde deg unna den vekta for en stund, fordi den går opp og ned hele tida (særlig for oss jenter) og vil bare gjøre ting vanskeligere for deg. Stol heller på at du er i et kaloriunderskudd og bruk måleband/ klær for å måle progresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...