Gå til innhold

Ida20

Medlemmer
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

Ida20 vant dagen sist 21. mars

Ida20 hadde mest likt innhold!

Om Ida20

  • Rang
    Nykommer

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Når man skal starte å bygge muskler (og legge på seg minst mulig fett), men likevel spise nok til å bli sterkere, hva slags matvarer or hvor mye protein/fett/karbo er mest optimalt? Har hørt at man burde holde fett lavt i kalorioverskudd da det har seg lettere for å legge seg som fett, er dette sant? Er det eventuelt en fordel å spise mer karbo og mindre fett på treningsdager og omvendt på hviledager? Og holde protein det samme
  2. Jeg sliter med å sette opp en matplan. Har prøvd meg fram med div. mat siden jeg sliter med magen og har funnet ut hva jeg føler meg best på. Er det noen som kanskje kan lage et eksempel på hvordan jeg kan sette opp måltidene? Målet er å bygge muskler. Har akkurat startet styrketrening (med fokus på underkropp), planen er 3x/uka (40-60min). Ellers går jeg som regel ei lita gåtur hver dag. Vet ikke helt hva slags kaloribehov jeg trenger, men skal legge med på 1500-1600 til å starte med og veie meg daglig, for å se om jeg går opp, ned eller står stille. Hvis jeg ikke går opp
  3. Høres dette for eksempel ut som greie måltider (noe av det jeg spiste i dag): - 1 laksefilet med grønnsaker og olivenolje -havregryn med chiafrø, helmelk, cottage cheese og bringebær
  4. Ok, Paul takk. Forstår det jeg skrev hørtes litt feil ut. Har hatt en magesykdom og var sengeliggende, fikk verken i meg nok mat eller trent. Mistet alt av muskler og marg jeg hadde, gikk ned 12kg. Jeg har vært hos ernæringfysiolog og har fått litt ulike tabletter og litt snakk om hvordan jeg kan få i meg mer energi og slikt men mer enn det hjelper hun ikke med. Har ikke råd til å bestille PT og er egentlig bare litt desperat etter å gå opp i vekt, men hvis jeg bare spiser og ikke spiser riktig eller trener så blir jeg bare tjukk mild sakt, siden jeg ikke har mye muskelvev akkurat nå.
  5. Hvor mye protein trenger jeg for å bygge muskler som undervektig? Jeg er en jente på 20 år som ønsker å gå opp i vekt og har startet med styrketrening. Det står på nett at 1.5-2g per kg kroppsvekt er nok. Men da jeg kun veier 42 kg (har vært syk og rast ned i vekt de siste månedene) virker 80g protein litt lite. Kan jeg gå så høyt som 3g per kg? Hvor mye protein kan jeg stappe i meg per dag uten at det gjør vondt verre? Andre generelle tips om kosthold? Jeg vet at kalorier og proteiner er det vitkigste, og at fett og karbohydratmengder burde falle naturlig, men er det en eller den andre s
  6. Jeg ville anbefalt å holde deg unna den vekta for en stund, fordi den går opp og ned hele tida (særlig for oss jenter) og vil bare gjøre ting vanskeligere for deg. Stol heller på at du er i et kaloriunderskudd og bruk måleband/ klær for å måle progresjon.
  7. Jente, 20 år. Jeg sliter litt med å sette opp en treningsplan. Jeg har vært 2 år på gymmen men da hadde jeg ikke en plan og bare gjorde det samme hver gang med lite framgang. Jeg har hatt et opphold fra trening i 3 år pga. sykdom, så nå vil jeg komme meg tilbake og gjøre det ordentlig denne gangen. Jeg har øvelsene jeg ønsker med, og da et fokus på rumpe siden stumpen min er nokså flat etter 3 år på sofaen. Har lest meg ihjel på trening og kosthold og har nå forstått at baseøvelser burde være førsteprioritert for styrke. Jeg ønsker å trene 4 ganger i uka og ha de som fullkrop
  8. Er ikke så erfaren med vektnedgang (eller vektøkning forsåvidt) med fokus på fett%. Ønsker å vedlikeholde det jeg har av muskelmasse og komme ned til en sunt fett% (3-5 kg å gå ned ca?.) før jeg starter med styrketrening. Jeg er ikke overvektig, men har høy fett%. Spesielt mye fett rundt midjen. Jeg har begynt å være aktiv igjen etter et langt opphold av personlige årsaker (nå går jeg i gjennomsnitt 10 000 skritt om dagen, jogger en gang i blant og trener styrketrening hjemme). Nå venter jeg egentlig bare på at treningssenteret skal åpne igjen. Jeg har forbedret spisevanene mine mye
×
×
  • Opprett ny...