Jump to content
Arel

Hvor mange serier, set og repitisjoner?

Recommended Posts

Hei.

Jeg begynte i januar å trene styrketrening aktiv. Jeg er snart ferdig med 9 uke med trening.

Trener ca. 5 ganger i uken.

Jeg mistenker at jeg tar for mange serier og tror jeg har missforstått det med serier og repetisjoner.

Jeg kan for eksempel gjennta slik som under 4-5 ganger. Altså at jeg har 5 serier gange 3 (?) og bruker lang tid på bare å bli ferdig med en øvelse. Jeg føler jeg ikke trener riktig eller blir ordentlig sliten i muskelaturen når jeg bare tar f.eks 10 repitisjoner og gjennomføre 5 ganger.

50 kg - 10 rep

50 kg - 10 rep

50 kg - 10 rep

50 kg - 10 rep

50 kg - 10 rep

Hva er egentlig riktig for å få best resultat? jeg er ute etter volum og styre og ønsker bedre resultater. Er så usikker på om jeg bruker for lang tid og for mage serier på øvelsene og for lite tid til å hvile? Hva er egentlig optimalt? Vil det være nok om jeg tar det tyngste jeg klarer for eksempel på skulderpress, med 10 repitisjoner og 5 serier, pause og 5 serier til eller?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...