Gå til innhold

Hvor mange serier, set og repitisjoner?


Arel

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg begynte i januar å trene styrketrening aktiv. Jeg er snart ferdig med 9 uke med trening.

Trener ca. 5 ganger i uken.

Jeg mistenker at jeg tar for mange serier og tror jeg har missforstått det med serier og repetisjoner.

Jeg kan for eksempel gjennta slik som under 4-5 ganger. Altså at jeg har 5 serier gange 3 (?) og bruker lang tid på bare å bli ferdig med en øvelse. Jeg føler jeg ikke trener riktig eller blir ordentlig sliten i muskelaturen når jeg bare tar f.eks 10 repitisjoner og gjennomføre 5 ganger.

50 kg - 10 rep

50 kg - 10 rep

50 kg - 10 rep

50 kg - 10 rep

50 kg - 10 rep

Hva er egentlig riktig for å få best resultat? jeg er ute etter volum og styre og ønsker bedre resultater. Er så usikker på om jeg bruker for lang tid og for mage serier på øvelsene og for lite tid til å hvile? Hva er egentlig optimalt? Vil det være nok om jeg tar det tyngste jeg klarer for eksempel på skulderpress, med 10 repitisjoner og 5 serier, pause og 5 serier til eller?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...