Gå til innhold

Essenser


Ragii

Anbefalte innlegg

Hei!

Har sett (lest) at flere av dere bruker slik kalorifrie essenser (steviaessenser) med forskjellige smaker, som jeg tror de selger på bl.a. iherb.no. Jeg tenkte å kjøpe meg et par slike, men lurer på om noen har noen tips til hvilke to jeg bør kjøpe, både som er best på smak og som har bredest bruksoråde. Er det noen andre steder enn iherb som selger dette, hvor er det billigst? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Iherb er absolutt svært billig, og anbefaler virkelig det! Pass på å ha under 200kr og 1,83kg, så slipper du trolig toll, og det blir kun 4-6 dollar i frakt! :)

Selv har jeg prøvd stevia (sweet leaf heter merket) chocolate, english toffee, vanilla cream, hazelnut og berry. Skal du ha to ville jeg satt fingeren på english toffee og chocolate, men om du vil ha to litt mer forskjellige bør du ta førstenevnte og vanilla cream :) Du finner de ulike typene her; http://www.iherb.com/Wisdom-Naturals-Stevia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanilla creme er den beste syntes jeg. Putter du det oppi vanlig melk, smaker det som tyntflytende vaniljesaus - særlig hvis man putter oppi ekstra søtning f.eks i form av natreen. Bare vær obs på at dette er sterke saker, så det skal kun dråper til før noe blir søtt nok. Det er en grunn til at det følger med dråpeteller. Jeg trodde ikke det var så viktig første gangen jeg prøvde, så mine essenser ble stående i kjøleskapet en stund før jeg turte å prøve litt igjen - da var det plutselig godt. Skjønte jo i ettertid at det var fordi jeg tok alt for mye, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanilla creme er den beste syntes jeg. Putter du det oppi vanlig melk, smaker det som tyntflytende vaniljesaus - særlig hvis man putter oppi ekstra søtning f.eks i form av natreen. Bare vær obs på at dette er sterke saker, så det skal kun dråper til før noe blir søtt nok. Det er en grunn til at det følger med dråpeteller. Jeg trodde ikke det var så viktig første gangen jeg prøvde, så mine essenser ble stående i kjøleskapet en stund før jeg turte å prøve litt igjen - da var det plutselig godt. Skjønte jo i ettertid at det var fordi jeg tok alt for mye, hehe ;)

Hihi, herlig :D Jeg drikker soyamelk med vaniljesmak fra før jeg, men det var jo en god idé! :)

Det som er viktig å huske med stevia er at smaken trer utrolig forskjellig frem utifra hva du tilsetter det i. I CC, mager kesam, skyr, og andre "rene" meieriprodukter vil man få overdose søtsmak etter noen få dråper, mens i mye bakst skal det ganske mye til før det kommer skikkelig frem :) Jeg blander ofte med flytende natreen for å få en balansert smak, og også for å ikke bruke de opp så fort :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, herlig :D Jeg drikker soyamelk med vaniljesmak fra før jeg, men det var jo en god idé! :)

Det som er viktig å huske med stevia er at smaken trer utrolig forskjellig frem utifra hva du tilsetter det i. I CC, mager kesam, skyr, og andre "rene" meieriprodukter vil man få overdose søtsmak etter noen få dråper, mens i mye bakst skal det ganske mye til før det kommer skikkelig frem :) Jeg blander ofte med flytende natreen for å få en balansert smak, og også for å ikke bruke de opp så fort :D

Jeg også liker å blande søtstoffer. Da unngår man de eventuelle "bismakene" som de ulike søtningene kan ha. I tillegg så virker det som om de utfyller hverandre på en måte. Skulle jeg bare brukt en av dem, så måtte jeg hatt en del mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...