Gå til innhold

Selvlagd treningsprogram


BroScience00

Anbefalte innlegg

Kom over en video nylig som anbefalte å gjøre program der du deler kroppen i to. Når har jeg prøvd å lage et eget program der jeg har delt opp sånn:
Mandag: Bryst, Rygg, Armer
Tirsdag: Bein, skuldre, mage
Onsdag: Fri
Torsdag: Bryst, rygg, armer
Fredag: Bein, skuldre, mage
Lørdag: Lett trening på de små muskelgruppene

På Mandag og Tirsdager kjører jeg "straight sets" fra 4 til 12 reps på settene med 2 øvelser på bryst, rygg, skuldre og armer, 3 på bein og 2 på mage. På fredager så kjører jeg såkalte "cheat recover reps" (søk på youtube) med like mange øvelser her også. På lørdager kjører jeg 10-15 reps på de små muskelgruppene (skuldre, armer, legger) og bruker isolasjonsøvelser. Til sammen får jeg så mange set per muskel i uka:

Bryst: 13 set
Rygg: 13 set
Bein (framre og bakre lår):18 set
Legger: 11 set
Biceps: 11 set
Skuldre: 12 set

Det jeg egentlig lurer på er om jeg får trent musklene nok og om programmet i seg selv er bra. Kan også legge til at jeg sliter veldig med å få armene mine til å vokse, men vet at jeg får i meg nok kalorier gjennom dagen. Så hvis dere har noen andre forslag tar jeg gjerne imot det!
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flytt skuldre over til "overkropps" dagen, så er du good to go.

Balansen mellom musklene er ok fordelt. Helt greit at du ikke nevner spesifikke øvelser, det regner jeg med at du har peiling på selv. Treningsmendgen er også OK hvis du trener tungt nok. 

At du sliter med å få armene til å vokse kan du ikke gjøre så mye mer. Det hjelper ikke å trene de mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...