Gå til innhold

Treningsprogram for jente? Komplett nybegynner? Trenger ikke være kun styrke.


SamGold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en kjæreste som nå ønsker å begynne å trene og har bestilt treningsprogram av meg. :) Hun er heldigvis veldig slank og jeg har ikke noe å klage på, men hun vil som mange jenter "stramme opp" og "vedlikeholde". Etter min mening en god ide ettersom alle har godt av trening.

Siden hun ikke har ambisjoner om store muskler eller noen fitnesskarriere, har jeg antydet at det kanskje er like lurt å gå på gruppetimer av ulik art? Da får man vel både strammet opp, forbrent litt samt trenet kondisjonen?

Om ikke ser jeg for meg et styrkeprogram over et par dager i uken. Noe mer tror jeg er urealistisk og kanskje også unødvendig i begynnelsen. Hva med fullkropp to ganger i uken?

Ser da for meg:

Knebøy

Markløft

Benkpress

Nedtrekk

 

Tanker eller forslag? :D 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Å drive sine nærmeste" kan være mindre behagelig, enten man jobber inne PT, massasje, kiropratorier eller table dancing.

Jeg har forsøkt. Endte opp i total-death X3. Ukjente folk derimot, kjempesuksess.

Godt for deg at du tok det opp her tenker jeg.

 

Kjappe forslag på et 2-dagers fullkropp ut ifra oppgitte hovedøvelser:

DAG1:

Knebøy: 5x3

Strakmark 10x2

Hipthrust 10x2

Benkpress: 5x3

Arnoldpress 10x2

Lats nedtrek bredt grep 10x2

 

DAG2:

Markløft: 5x3

Glutebridge 5x3

Utfall 10x2

Franskpress 10x2

Facepulls 10x2

Roing smalt 10x2

 

Dette kan være en start.

Når det er sagt: Viktigheten av progresjon, og forklaring av at justeringer i program kan være nødvendig etter et par måneders tid i form av volum, øvelser og ytterligere progresjon får du selv ta på spisskammerset.

Gi fruen en en treningsdagbok hvor hun noterer belastningene hun fører innefor hver enkelt øvelse.

Motiverende for henne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

"Toned" er nok riktig, ja. :)

Er det et alternativ å eliminere noen øvelser og lage det hele om til et fullkroppsprogram med kun en treningsdag? Innbiller meg at hun vil komme til å trene noe sporadisk og ikke være like disiplinert som kjæresten. ;) Og at det da kan være hensiktsmessig å ha en dag hvor hele kroppen får kjørt seg.

Hva med: 

Knebøy: 5x3

Markløft: 5x3

Benkpress: 5x3

Arnoldpress 10x2

Lats nedtrekk bredt grep 10x2

Franskpress 10x2

Roing smalt 10x2

Facepulls 10x2

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...