Gå til innhold

Ryggtrening


Tina91

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke til ryggøvelsene i nybegynnerprogrammet! Når jeg trener nedtrekk og sittende roing blir jeg mer sliten i armene og kjenner ingenting i ryggen. En fyr som jobber på treningssenteret viste meg teknikken å sa jeg gjorde det riktig, men det kan jeg umulig ha gjort.. Han sa jeg skulle strekke skuldrene så langt frem som mulig å dra så langt bak som mulig. Jeg kjenner det i biceps og i armhulen hehe.. Noen som har tips? Hva gjør jeg feil?:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange ryggøvelser er sammensatte øvelser/flerleddsøvelser, slik at du trener like mye armer og rygg på de øvelsene du nevner her.

Jeg vil anta at du er veldig sterk i ryggen kontra hva du er i armene, slik at det føles ut som du bare trener armene da du gjør ryggøvelsene. Dette er ikke uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Nedtrekk: 

Forestill deg at du skal trekke skuldrene ned og bakover. I tillegg skal du fokusere på å presse skulderbladene mot hverandre. Brystet frem, som om du prøver å få den perfekte holdningen. Deretter trekker du stanga mot deg kontrollert. Overkroppen bør være relativt stabil under settet, ikke vippe frem og tilbake. Se litt skrått opp mot taket, ikke rett frem. 

 

Og ikke for tunge vekter! Da blir ofte teknikken feil og man bruker biceps mer enn man skal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...