Gå til innhold

Blir dette et fullverdig treningsprogram?


Trebor

Anbefalte innlegg

Hei :-) Håper noen kan komme med kommentarer eller innspill til mitt treningsprogram. Tanken er å trene del 1 mandag (tungt) og torsdag (lett), og å trene del 2 tirsdag (lett) og fredag (tungt). Tungt vil si 3 sett med 4-5 repetisjoner, mens lett vil si 3 sett med 8-10 repetisjoner. Jeg har ikke lagt til noen tyngre skulderpressøvelser (eks militærpress) da jeg går til fysikalsk behandling for skuldra. Jeg er 93 kilo og søker å gå ned til 85 kg til 1. april 2017. Jeg ligger derfor i et forsiktig kaloriunderskudd (ca 2.500 kalorier). Er dette et godt treningsprogram, når formålet er å stramme opp kroppen? Eller blir dette for tungt og omfattende program?

Del 1: Markløft, T-bar-roing, stående bicepscurl kabel, overhead rope extension kabel (triceps), crunch/kneetuck i TRX-slynge, chest press i TRX-slynge og stående foroverbøyd sidehev.

Del 2: Knebøy, ettbens utfall i smith-stativ, benkpress med stang, push-ups på bosuball, stående flies med kabel, nedtrekk og stående enarms sidehev med kabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, Trebor skrev:

Hei :-) Håper noen kan komme med kommentarer eller innspill til mitt treningsprogram. Tanken er å trene del 1 mandag (tungt) og torsdag (lett), og å trene del 2 tirsdag (lett) og fredag (tungt). Tungt vil si 3 sett med 4-5 repetisjoner, mens lett vil si 3 sett med 8-10 repetisjoner. Jeg har ikke lagt til noen tyngre skulderpressøvelser (eks militærpress) da jeg går til fysikalsk behandling for skuldra. Jeg er 93 kilo og søker å gå ned til 85 kg til 1. april 2017. Jeg ligger derfor i et forsiktig kaloriunderskudd (ca 2.500 kalorier). Er dette et godt treningsprogram, når formålet er å stramme opp kroppen? Eller blir dette for tungt og omfattende program?

Del 1: Markløft, T-bar-roing, stående bicepscurl kabel, overhead rope extension kabel (triceps), crunch/kneetuck i TRX-slynge, chest press i TRX-slynge og stående foroverbøyd sidehev.

Del 2: Knebøy, ettbens utfall i smith-stativ, benkpress med stang, push-ups på bosuball, stående flies med kabel, nedtrekk og stående enarms sidehev med kabel.

Det finnes mange standard treningsprogrammer på nett av kompetente mennesker, også her på Fitnessbloggen. Overrasker meg litt at såpass mange skal lage sitt eget program ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8. desember 2016 den 18.01, Trebor skrev:

Hei :-) Håper noen kan komme med kommentarer eller innspill til mitt treningsprogram. Tanken er å trene del 1 mandag (tungt) og torsdag (lett), og å trene del 2 tirsdag (lett) og fredag (tungt). Tungt vil si 3 sett med 4-5 repetisjoner, mens lett vil si 3 sett med 8-10 repetisjoner. Jeg har ikke lagt til noen tyngre skulderpressøvelser (eks militærpress) da jeg går til fysikalsk behandling for skuldra. Jeg er 93 kilo og søker å gå ned til 85 kg til 1. april 2017. Jeg ligger derfor i et forsiktig kaloriunderskudd (ca 2.500 kalorier). Er dette et godt treningsprogram, når formålet er å stramme opp kroppen? Eller blir dette for tungt og omfattende program?

Del 1: Markløft, T-bar-roing, stående bicepscurl kabel, overhead rope extension kabel (triceps), crunch/kneetuck i TRX-slynge, chest press i TRX-slynge og stående foroverbøyd sidehev.

Del 2: Knebøy, ettbens utfall i smith-stativ, benkpress med stang, push-ups på bosuball, stående flies med kabel, nedtrekk og stående enarms sidehev med kabel.

Programmet ser bra ut det. Med fokus på progressive overload samtidig som du går ned i vekt blir det der veldig bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...