Gå til innhold

Clean bulk? Nah. Forsiktig vektnedgang? Nah.


pilatus

Anbefalte innlegg

Det er opplest og vedtatt at

  • For å få opp i muskelmasse uten å gå opp i fettmasse, skal man ligge på et lite kalori-overskudd
  • For å gå ned i fettmasse uten å gå ned i muskelmasse, skal man ligge på et lite kalori-underskudd

Det høres jo utrolig enkelt ut.

Vel.

Det funker ikke for meg ;-)

Hvis jeg ligger på et lite overskudd, så har jeg omtrent null gainz. Ganske frustrerende. Tilsvarende; hvis jeg ligger i et lite underskudd, så står vekta helt stille.

Etter mye frem og tilbake, så ser det ut til at det funker best for meg å ligge i en periode på ganske stort kalorioverskudd der jeg øker i muskelmasse og styrke, men desverre også fett. Så kjører jeg en uke med veldig stort kaloriunderskudd (type PSMF) for å bli kvitt fettet.

Så langt ser det ut til å fungere mye bedre enn å følge "boka".

Det er selvsagt mange potensielle feilkilder og andre faktorer som kan spille inn her. Men jeg hadde bare lyst å dele min erfaring. Kanskje det gjelder flere :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo fint at du har funnet din greie, men fremgang kan påvrkes av mer enn kalorioverskudd og kaloriunderskudd. Makrofordeling, matvalg, søvn, stress, treningsprogram, treningserfaring osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...