Gå til innhold

Clean bulk? Nah. Forsiktig vektnedgang? Nah.

Anbefalte innlegg

Det er opplest og vedtatt at

• For å få opp i muskelmasse uten å gå opp i fettmasse, skal man ligge på et lite kalori-overskudd
  • For å gå ned i fettmasse uten å gå ned i muskelmasse, skal man ligge på et lite kalori-underskudd

Det høres jo utrolig enkelt ut.

Vel.

Det funker ikke for meg ;-)

Hvis jeg ligger på et lite overskudd, så har jeg omtrent null gainz. Ganske frustrerende. Tilsvarende; hvis jeg ligger i et lite underskudd, så står vekta helt stille.

Etter mye frem og tilbake, så ser det ut til at det funker best for meg å ligge i en periode på ganske stort kalorioverskudd der jeg øker i muskelmasse og styrke, men desverre også fett. Så kjører jeg en uke med veldig stort kaloriunderskudd (type PSMF) for å bli kvitt fettet.

Så langt ser det ut til å fungere mye bedre enn å følge "boka".

Det er selvsagt mange potensielle feilkilder og andre faktorer som kan spille inn her. Men jeg hadde bare lyst å dele min erfaring. Kanskje det gjelder flere :)

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...