DuDu Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Hei, Jeg har nå kjørt nybegynnerprogrammet (noe modifisert) fra denne siden i 8 uker og har vært veldig fornøyd med det. Jeg har opplevd bra framgang og har fått gode treningsvaner. Det står at programmet skal kjøres i 8 uker, men hva burde jeg gjøre nå? Jeg ser kanskje for meg å dele opp øktene etter kroppsdeler, men jeg er stort sett begrenset til 3 styrkeøkter i uken og da er det kanskje ikke så lurt? Kort sagt: Er det noen som kan anbefale meg et treningsprogram videre? Det jeg har gjort til nå ser slik ut (med rep/vekt fra siste trening): Knebøy 3 8/75 Benkpress 3 6/70 Markløft 3 8/90 Arnoldpress 3 8/18 Nedtrekk foran 3 8/78 Ez-bar curl 3 8/20 (+stang) Nedpress 3 Så mange jeg klarer Planke 2 90sek Hvis det er store fordeler med å starte med 4 styrkeøkter er det mulig (glad i å trene litt kondisjon også), men vil gjerne beholde 3 styrkeøkter + 2 kondisjonsøkter per uke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcus Halberstram Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Forslag 1: Fortsett med det du gjør ut "nybegynner-fasen". Periodiser lineært. Eks: 6-8 uker med samme program, 12-15 repper 6-8 uker med 8-10 repper 6-8 uker med 4-6 repper Forslag 2: Dag 1: Overkropp Dag 2: Bein Dag 3: Helkropp Forslag 3: Dag 1: Bryst + rygg Dag 2: Bein Dag 3: Armer + skuldre + legger Forslag 4: Bruk en undulation-model med basis i helkropp Dag 1: Helkropp 12 rep Dag 2: Helkropp 10 rep Dag 3: Helkropp 8 rep Fortsett i 6-8 uker. Neste syklus kjører du med undulation pattern på 10/8/6, neste 8/6/4, neste 5/3/1 f.eks. Til hvert forslag finnes det mange alternative varianter. Til hvert forslag finnes det positive og negative sider. Alle programmene vil funke, det avgjørende er i hvilken grad du integrerer volumet totalt per uke. Speilblankt, Broseidon og rudboy 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DuDu Skrevet 1. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2016 Takker, tror jeg går for forslag 1 eller 2. Har også sett litt på x-size programmet, mulig jeg ser nærmere på det. Har også lest litt her på fitnessbloggen, og det ser ikke ut til at det er så lurt å kjøre utholdenhetstrening og styrketrening, så går nok mer over mot styrketrening. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speilblankt Skrevet 2. oktober 2016 Del Skrevet 2. oktober 2016 Rått svar over Rene lekestua om du har lyst til å konstruere eget treningsprogram nå. Ville droppet "mulig-jeg-gjør-programmet". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Et nybegynnerprogram kan du følge lengre enn 8 uker. Har du hatt god fremgang på dette programmet og har du det fremdeles? Da ser jeg ingen grunn til å endre på noe enda. Det er ingen poeng i å bytte program bare for å bytte. Dersom fremgangen i en øvelse stopper opp, så gjør små endringer i f.eks. antall reps for den øvelsen og se om det løsner igjen. If it ain't broke, don't fix it Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.